LAGERHANTERING | Med Lagerhantering i ett webbaserat affärssystem kan alla i er organisation få full kontroll på lagersaldon, sköta leveranser och inventeringar.

Specter Lagerhantering hjälper dig som säljer fysiska artiklar att sköta ditt lager och leveranser. Vi har lagt stor vikt vid att skapa ett effektivt flöde för utleveranser, så att systemet blir smidigt och användbart även för dig som har många leveranser per dag.
Funktionen ser till att artikelregister och lagersaldon stämmer i alla dina försäljningskanaler: kopplade webshoppar, fysiska butiker, för fältsäljare och så vidare. Du sparar tid och slipper problem med lagersaldon som inte stämmer mellan olika system.
Med vårt webbaserade affärssystem är det enkelt att hantera hundratals leveranser per dag och samtidigt se till att era kunder får korrekt och snabb information. Returer, byten, restorder och delleveranser hanteras lika enkelt.
Leveranshantering kan ske på olika sätt, t.ex. med handscanner och samlingsplocklistor sorterade på lagerplats. Scanningen av plocklistan kan enkelt generera utskrift av följesedlar, fakturor och kvitton. Samma dokument kan även mailas automatiskt till kunden. Ert lager blir effektivt och ni kan arbeta i ett enda system.
Med Specter blir det enkelt göra inleveranser, justera lagersaldon och att inventera. Välj att inventera hela eller delar av lagret. Streckkodsscanner kan användas för att göra inventeringen snabbare och med mindre risk för fel.
Om inventeringen pågår en längre period justerar systemet automatiskt för de lagerrörelser som skett under tiden. Lagervärderingsrapporter kan tas ut när ni vill, lagervärdering kan ske enligt FIFO-metoden, du behöver då även funktionen Inköp.
Få koll på dina artiklars fysiska och disponibla lagersaldo, du kan även se lagerrörelser per artikel. Du har stora möjligheter att ställa in ditt artikelregister som du vill ha det, och enkelt importera och exportera artiklar till Excelformat.
Säljer du artiklar med t.ex. storlekar och färger rekommenderar vi tilläggsfunktionen Varianthantering.
Vår Lagerhanteringsfunktion går att bygga ut beroende på dina behov, med tilläggsfunktioner som t.ex. Multilager, Inköp, nShift-koppling och 3PL-koppling.
Med våra kopplingar till Klarna och Svea kan aktiveringen av köpen ske automatiskt när du gör utleveransen i affärssystemet. Kontakta oss gärna för att diskutera hur ditt lager kan börja fungera som du vill.
Koppla ihop din webshop med vårt affärssystem och frigör tid genom att lagersaldon alltid är synkroniserade mellan systemen.
Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.