Beställ smartare med Specter Inköp

Vår inköpsfunktion knyter ihop logistikflödet för dig som säljer fysiska produkter. Oavsett hur du säljer, i fysisk butik, i webshop, via säljare och återförsäljare, hjälper Specter Inköp dig att hålla reda på dina beställningar till dina leverantörer. Du sparar tid, får bättre överblick och minskar risken för fel.

Inköpsfunktionen kan ge dig förslag på vilka artiklar du bör köpa in utifrån lagernivåer och inköpsmängd som kan ställas per artikel. Inköpsförslag i systemet kan redigeras om du vill, och sedan skickar du det direkt från affärssystemet till din leverantör.

64_warehouse.svg

JUSTERA LAGERSALDON
MED ETT KLICK

När du får varorna från leverantören levererar du in dem i ditt lager i Specter med ett klick, och lagersaldot uppdateras i hela din verksamhet.

Sedan kan du enkelt skriva ut artikeletiketter och skapa en leverantörsfaktura utifrån inleveransen om du vill, ingen mer osäkerhet kring om fakturan stämmer med vad som faktiskt levererats.

64_destination.svg

HANTERA DROPSHIP OCH BESTÄLLNINGSVAROR

Inköpsfunktionen kan utökas med tillägget Direktinköp / Dropship. Detta låter dig styra inköp per kund och order, och leverera varor direkt från din leverantör till din kund.

Det blir även enkelt att hantera inköp av beställningsvaror till egna lager eller butiker. Du kan minska eller helt ta bort ditt egna lager, och använda din leverantör som lagerhållare.

64_earth.svg

JOBBA VAR DU VILL
ALLT ÄR WEBBASERAT

Ditt inköpsflöde vinner på att vårt affärssystem är webbaserat. Det blir enkelt att dela upp logistikflödet om du så önskar. Du kan till exempel sköta inköp och leverantörsfakturor från kontoret och låta din lagerpersonal eller ditt tredjepartslager göra inleveranser.

Alla i verksamheten kan alltid se aktuella lagersaldon samt vilka varor som är beställda från dina leverantörer men ännu inte blivit levererade.

64_organizational.svg

FÖR E-HANDEL, FLERA LAGER
OCH BUTIKER

Om du har kopplat en webbshop till Specter uppdateras lagersaldot givetvis även där. Med Multilager-funktionen kan inköp och inleveranser även skötas för olika lager eller fysiska butiker.

Enkelt att märka upp produkter med etiketter

Skriv enkelt ut artikeletiketter i samband med inleveransen, du får direkt ut rätt mängd etiketter per artikel. Etiketterna kan innehålla streckkod, pris, artikelnummer, lagerplats m.m.

Om du har kopplat en webshop till Specter uppdateras lagersaldot givetvis även där. Med Multilager-funktionen kan inköp och inleveranser även skötas för olika lager eller fysiska butiker.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.