Detta ingår i paket STANDARD

[ Förklarande ingress med mer info ]

Order/Faktura

Order/Faktura är grundfunktionen i vårt affärssystem Specter Business Management. Du kan enkelt skapa order och göra din fakturering när och var du vill. Order, fakturor och kundreskontra visas enkelt och överskådligt för alla i din organisation som behöver se dem.

Denna funktion innehåller även artikel- och kundregister. Här samlas all information om dina kunder och visas tydligt och lättfattligt. Det är mycket enkelt att lägga in kunder och att söka i kundregistret.

Lager

Specter Lagerhantering hjälper dig som säljer fysiska artiklar att sköta ditt lager och leveranser. Vi har lagt stor vikt vid att skapa ett effektivt flöde för utleveranser, så att systemet blir smidigt och användbart även för dig som har många leveranser per dag.

Funktionen ser till att artikelregister och lagersaldon stämmer i alla dina försäljningskanaler: kopplade webshoppar, fysiska butiker, för fältsäljare och så vidare. Du sparar tid och slipper problem med lagersaldon som inte stämmer mellan olika system.

Läs mer

Inköp

Vår inköpsfunktion knyter ihop logistikflödet för dig som säljer fysiska produkter. Oavsett hur du säljer, i fysisk butik, i webshop, via säljare och återförsäljare, hjälper Specter Inköp dig att hålla reda på dina beställningar till dina leverantörer. Du sparar tid, får bättre överblick och minskar risken för fel.

Inköpsfunktionen kan ge dig förslag på vilka artiklar du bör köpa in utifrån lagernivåer och inköpsmängd som kan ställas per artikel. Inköpsförslag i systemet kan redigeras om du vill, och sedan skickar du det direkt från affärssystemet till din leverantör.

Läs mer

Webshop

Koppla samman din webshop i realtid med ett av Sveriges mest populära affärssystem för e-handlare. Uppnå en effektivare hantering av leveranser, lager, inköp och bokföring m.m. Alltid rätt lagersaldon, i alla dina säljkanaler. När du har din webshop kopplad till Specter så blir det enklare för dig att sälja på nätet. Specters funktioner för leveranser, inköp, lagerhantering och frakthantering kopplas mot din webshop, vilket minskar dubbelarbete och sparar tid som du kan lägga på din verksamhet. 

Det är enkelt att koppla ihop din webshop med Specters affärssystem då vi erbjuder färdiga integrationer för marknadens populäraste leverantörer av e-handelsplattformar.

Vi har även en API-beskrivning där du kan bygga en egen integration till vårt affärssystem.

Läs mer

Klarna

Klarna erbjuder betallösningar för din e-handel som gör det smidigt för dina kunder att handla och betala som de vill. Specters affärssystem kan enkelt kopplas ihop med både Klarna och din webbshop.

Med Klarna integrerat i affärssystemet kan du ge bättre service till dina kunder. Alla viktiga flöden för att hantera beställningar, leveranser och returer kan skötas direkt i Specter. Du slipper dubbelarbete i flera system, får bättre kontroll och kan hjälpa kunderna snabbare.

Alla bokföringshändelser kring dina kunders beställningar och Klarnas utbetalningar till dig bokförs dessutom helt automatiskt. Helt enkelt supersmidigt för dig som e-handlare!

Läs mer

Svea

Svea erbjuder en komplett checkout lösning innehållande alla betalsätt dina kunder efterfrågar, för både privatpersoner och företag. Specters affärssystem kan enkelt kopplas ihop med både Svea och din webbshop.

Genom att affärssystemet är integrerat med Svea kan du ge bättre service och få nöjdare kunder. Minska risken för fel, spara tid och få bättre överblick då alla viktiga flöden för att hantera beställningar, leveranser, betalningar och returer sköts direkt i affärssystemet.

Alla bokföringshändelser kring dina kunders beställningar och Svea’s utbetalningar till dig bokförs dessutom automatiskt. Helt enkelt friktionsfritt så att du slipper krånglig administration och kan fokusera på köpupplevelsen för dina kunder.

Läs mer

nShift

Vår koppling till nShift Delivery (fd Unifaun Online) låter dig automatisera din frakthantering. När en order är klar att levereras i Specter skrivs fraktetiketter ut, och orderinformationen förs över till fraktsystemet.

Du sparar tid, genom enklare hantering av varje försändelse. Risken för fel minskar när du slipper registrera fraktuppgifter manuellt och underhålla kundregister i flera system. Dina kunder får snabb och korrekt information om deras köp och leverans.

Läs mer

Affärssystemet för framgångsrik handel

Specter är för dig som driver e-handel, fysiska butiker eller jobbar med omnihandel av något slag.

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på +46 (0)304 649400. Vi ser fram emot din kontakt.

Mvh

Rickard Johansson och Linda Hansson