Videopod: De största trenderna 2018

Ta del av de största trenderna inom detaljhandeln 2018!
Se videopodden här

Arrangörer

Visma


Svensk Handel


Virke

"NRF Retail's Big Show ger mig insikter i hur vår motsvarighet i USA, National Retail Federation, arbetar som medlemsorganisation samt en möjlighet för oss att få knyta internationella kontakter och diskutera frågor vi jobbar med. Att mässan dessutom serverar den absolut senaste uppdateringen av vad som påverkar handeln och hur man bygger framgångsrika företag i framtiden gör mässan till en av årets höjdpunkter."
Karin Johansson, VD för Svensk Handel

"Tycker att flera inom svensk detaljhandel borde besöka NRF för att se vad som sker i en allt mer föränderlig retailvärld! Fick med mig många värdefulla insikter både från mässans alla utställare och intressanta seminarier! Väl värt ett besök!"

Mats Larsson, ICA Handlare Ica Maxi Lindhagen

"NRF Retail's Big Show är ett utsökt tillfälle för den som vill bli inspirerad inför det nya retail-året. Man får en uppdatering på de senaste konsumenttrenderna, teknikutvecklingen och framtida affärsmodeller. Helt enkelt ett måste för den som vill befinna sig i handelsutvecklingens framkant."

Jonas Arnberg, VD HUI Research

"Norsk handel står overfor store omstillinger, og NRF Big Show gir en unik mulighet for å lære av de beste i en verden der handelen blir stadig mer global, og grensene mellom fysisk handel og netthandel viskes ut. Å delta på the Big Show er derfor verdifullt i vårt arbeid for å gi våre medlemmer den beste medlemsservicen."

Vibeke Hammer Madsen, adm.dir
Hovedorganisasjonen Virke

"NRF Big Show har blitt en unik møteplass for nordiske retailaktører, og stedet man må være hvis man skal få med seg den nyeste innen trender og  butikkinnovasjon. Med inspirerende butikkbesøk, foredrag fra verdens ledende retailledere og spennende kveldsevents  – er dette en mulighet man ikke kan gå glipp av."

Johanne Kjuus, Bærekraftsansvarlig
Orkla Foods Norge AS

"NRF BIG Show i New York ger stora möjligheter till bra kontakter med ledande företrädare för handelsföretag och möjlighet till ”insights” i den alltmer globaliserade handeln. Det gäller inte minst hur handeln i butiker påverkas av den snabbt växande e-handeln. Internationella erfarenheter är ofta värdefulla i vårt arbete att ge våra medlemmar den bästa medlemservicen."
Thomas Eulau Ansvarig för Strategiska nätverk
Ordförande, Forum for International Retail
Association Executives, 2011-2015

Thomas Karlssons bästa NRF-tips

För Thomas Karlsson, kommersiell redaktör på Market, blir detta fjärde året i rad som han upplever NRF och New York tillsammans med oss.

Ta del av Thomas Karlssons speakers-tips

“Det finns några gamla favoriter som jag gärna lyssnar på igen, exempelvis James Curleigh, President at Levi´s, som rockade loss redan 2015. Lee Peterson från WD Partners drar alltid fulla hus, så ta plats i god tid, och har alltid många spännande case att berätta om. Terry J. Lundgren, Executive Chairman Macy´s brukar alltid också vara intressant. Och så är det många för mig nya talare, exempelvis Marne Levine, COO Instagram, Hubert Joly, CEO Best Buy och Tina Sharkey, CEO Brandless, som verkar intressanta. Dessutom är det ett måste att klämma in ett besök på Innovation Lab på mässan.”

Spikade speakers - se hela listan här.

Hej Thomas, hur skulle du beskriva NRF-kongressen?
- Som en gigantisk mötesplats för detaljhandeln från världens alla hörn. Spännande nyheter, det senaste inom teknik och innovation, och framför allt intressanta föreläsningar där både experter och retailers delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter.

Vad kan alla som reser med oss förvänta sig?
- Att åka med i en grupp är extra givande. Dels att dela upplevelsen med någon som man kan diskutera med och dels att få tips i frukostmatsalen vad andra sett och hört innan man åker ut till konferensen för en ny fullspäckad dag.

Har du några extra speciella minnen från tidigare NRF-resor som du vill dela med oss?
- Första året upptäckte jag att det kan bli fullsatt snabbt på vissa seminarier, vilket gjorde att jag hoppade in på något annat som jag inte alls hade tänkt besöka. Men det oplanerade besöket visade sig vara jätteintressant och gav riktiga aha-upplevelser! Ett annat år vimlade det av robotar på mässgolven, och jag minns särskilt det året det var så väldigt kallt att det var omöjligt att få en taxi i New York. Sen har jag aldrig ätit så mycket chips, kakor och doughnuts i hela mitt liv som på NRF Big Show.

Har du några konkreta tips på hur man kan förbereda sig innan resan?
- Jag rekommenderar att man går in på NRFs hemsida och kollar in programmet i förväg. Både vilka som är utställare på mässan, och seminarieprogrammet, så man kan förbereda lite vad man vill se och vilka man vill lyssna på. När man väl är där är utbudet så stort att det blir svårt att välja rätt. Och så ska man absolut ladda ner NRF-appen. Än så länge är programmet inte tillgängligt där, men när det väl är det så är appen oumbärlig. Där kan man läsa mer om seminarierna och föreläsningarna och kryssa för det man är intresserad av och sedan skapa ett personligt schema dag för dag.

Missade du NRF Retail's Big Show 2018?

Läs de 5 viktigaste iakttagelserna från NRF Retail's Big Show 2018. En sammanställning som vi har gjort tillsammans med Tidningen Market.

5 unika butiksupplevelser i New York

New York är fullproppad med innovativa och inspirerande butiker och miljöer, så se till att planera in några besök väl på plats. Här tipsar vi om retailers som med olika tillvägagångssätt har lyckats skapa en kundupplevelse i världsklass.

Ta del av tipsen här
Patagonia på 313 Bowery
Kedjans butik på Bowery har lyckats skapa en hub för surf-entusiaster i New York. Förutom sitt vanliga utbud av sport- och surfprodukter erbjuder butiken en egen serviceverkstad för skadade produkter samt en nyrenoverad gränd som välkomnar nätverkande, uppmuntrar till byte av brädor entusiaster emellan samt events inom surfarcommunityn.

Timberland på Herald Square 
Flaggskeppsbutiken arbetar med CloudTags via NFC och beacon-teknik för att sy ihop den fysiska och digitala kundupplevelsen. Det finns surfplattor tillgängliga för kunden att går runt med för att enkelt se produktinformation, stylingtips och rekommendationer kring produkten, samt för att göra en egen önskelista. 

DeKalb Market Hall i Brooklyn
Glöm food courts, nu är det food halls som gäller i New York. Här blandas lokala restauranger med nischade matbutiker, små boutiques och dagliga evenemang för att skapa en attraktiv yta att äta, umgås och handla på. DeKalb Market Hall har blivit en uppskattad destination som nyligen öppnade i en källarlokal tillhörande gallerian City Point i Brooklyn.

M.A.C. Makeup Studio på 825 Lexington Avenue 
I denna butik fokuserar M.A.C endast på upplevelsen, inte att kränga varor. Det finns bl.a. sex makeover-stationer med integrerade iPads som kan användas för att hitta sin önskade look. Det finns även skärmar för att smidigt kunna boka en tid för konsultation, kurs eller makeover.

Saks Fifth Avenue
Saks satsar hårt på unika kundupplevelser, och har bl.a. öppnat “The Wellery” på andra våningen. Här erbjuds allt från veganska nagelbehandlingar med meditation till boot camps med olika teman eller små inglasade rum med saltbehandling till ljudet av pianomusik och fågelkvitter.

Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen här.