Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln

Rapport framtagen av HUI Research och Visma Retail.

Visma has entered into an agreement with US private equity firm STG to divest its retail software units. From October 1st, 2018 Visma Retail goes under the name Extenda Retail. For information about the aftermarket unit Visma Esscom, please stay on this site. The Extenda Retail brand will be launched successively over the next few months. The Visma logo will still be visible on some of our surfaces in this transition.

Visit Extenda Retail for more information

Konsumentens köpbeteende förändras

Idag är det mer spännande än någonsin att vara konsument. Det nya köpbeteendet har inneburit att konsumenternas roll i handeln har stärkts, och att makten har skiftat från detaljist till konsument. Den tekniska utvecklingen går så pass snabbt att konsumenters vana, nyfikenhet och efterfrågan kommer att kräva att detaljhandeln erbjuder olika typer av shoppinglösningar. Idag vill konsumenten handla på sina villkor vilket ger dem mer inflytande att påverka köpprocessen. I en ökad konkurrens innebär det att detaljisten måste finnas där konsumenten är.

Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln

Vi har tillsammans med HUI Research tagit fram en rapport som belyser digitalisering och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln samt möjligheterna för branschen.

Digitala köpbeteenden

Ladda ner fullständig rapport (pdf)
Fyll i e-post så skickas den direkt:

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
Digitala köpbeteenden

Ladda ner en Executive Summary av rapporten (pdf)
Fyll i e-post så skickas den direkt:

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
Digitala köpbeteenden

Ladda ner våra egna tankar om ämnet (pdf)
Fyll i e-post så skickas den direkt:

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke

Mobila shoppinglösningar

HUI Research har på uppdrag av oss tagit fram en rapport på temat "Mobila shoppinglösning och mobilitet i detaljhandeln."

Läs om hur mobil shopping ser ut idag, vilket behov det finns samt hur framtiden ser ut för detaljhandeln.

Ladda ner den fullständiga rapporten, en Executive Summary och våra egna tankar om mobilitet och omnikanal.

Till Mobila shoppinglösningar

HUI rapport mobila shoppinglösningar

Vill du läsa mer om våra mobila shoppinglösningar?

Klicka här

Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen här.