Ett flexibelt Butiksdatasystem

Ett effektivt huvudkontor med ett förstklassigt butiksdatasystem bidrar till effektiv användning av resurser, reducerar kostnader och ökar intäkterna.

Kontakt

Lönsamt och flexibelt butiksdatasystem

En konkurrenskraftig kedja har en flexibel huvudkontorslösning och ett modernt butiksdatasystem med full kontroll på lagersaldo i butiks- och centrallager, administration av kampanjer, prisstyrning och sortiment.

Effektiv administration och styrning förutsätter att alla delar och processer fungerar bra tillsammans samt kommunicerar med butik.

Ett effektivt huvudkontor bidrar till att effektivisera användningen av resurserna, minska kostnaderna och öka intäkterna genom att tänka helhet och upplevelse.

Se de butiksdatasystem vi erbjuder

Hitta den som passar ditt företag bäst:

Visma Retail Suite
- för större kedjor

Visma Retail Suite gör butiken modernare och kedjan mer effektiv.

Visma Retail Suite är ett flexibelt butiksdatasystem som binder samman ett stort urval av programvarufunktionalitet som på olika sätt gör butikerna mer effektiva och kedjedriften mer lönsam.

Läs om effektivisering av din butikskedja

Visma Pharma Suite
- för apotek

Visma Pharma Suite Receptexpeditionsstöd och butiksdatasystem för den nya tidens apotek.

Visma Pharma Suite är en modern plattform med öppen arkitektur som passar den unga avreglerade apoteksmarknaden. En marknad med benägenhet för snabba regulatoriska och marknadsmässiga förändringar.

Läs mer om effektivisering av ditt apotek

Ett komplett butiksdatasystem som innehåller:

Sortimentstyrning
Effektiv administration av sortiment, artiklar och priser ökar lönsamheten i butiken. Rätt varor i butiken vid varje tillfälle är avgörande för att lyckas och det gäller för butiken att arbeta aktivt med sortimentsstyrning och artikelvård.

Artikelhantering
Rätt varor i butiken vid rätt tidpunkt är avgörande för framgång. Det är fler butikskedjor som reducerar antal varor i butiken och satsar istället på ett fast sortiment i kombination med att butikerna kan komplettera från ett valfritt sortiment.

Logistik
Automatisering och effektivisering av inköp, varumottagning och lagerstyrning ger stora vinster. Lösningen genererar automatiska orderförslag baserat på försäljning, historik och säsong.

Automatiseringen gör det enklare och effektivare för butiken att hantera hela varuförsörjningen, från order till varumottagning, vilket gör det möjligt för personal att utföra sina arbetsuppgifter ute på golvet.


Rapportering och analys
För butiken är det ofta avgörande för lönsamheten att snabbt och effektivt få återkoppling och se resultat av olika händelser i butiken oavsett var du befinner dig.

Rapporter och analyser skapar en överblick av lager, försäljningsstatistik, lönsamhet, marginalutveckling, antal konsumenter, genomsnittsköp och försäljningstrender. En god leverantörskontroll ger möjligheten att förhandla om bättre villkor.

Fakturakontroll
Få kontroll på inkommande och utgående fakturor. Upptäck avvikelser i leveransen till din butik. Skapa full överblick på returer. Med detta får du en god översikt av vad som säljs ute i butiken från varje enskild leverantör, samt skapar underlag till förhandlingar gentemot leverantörerna.

Kampanjhantering
Att arbeta med kampanjer i butik är en viktig del av butikens profilering. Komplettera centrala kampanjer, lojalitetskampanjer med egna butikskampanjer där systemet hjälper butiken att undvika konflikter mellan dem. Med stöd av uppföljning säkerställs att utfallet av kampanjen ger önskat resultat och jämförelser mellan olika kampanjer.

Kundhantering
Specialerbjudanden till utvalda kunder och segment i ditt register ökar kundlojaliteten. Back office lösning för kunder är ett effektivt verktyg för registrering, underhåll, gruppering och segmentering. Verktyget gör det enklare att fakturera, ge kundservice och skicka ut anpassade erbjudanden och andra budskap via SMS, e-post och DM.

Mix Match
Ta 3, betala för 2, köp 4 och få en motsvarande vara, köp 2 av en vara + 3 av en annan och få ett specialerbjudande. Det är några exempel på vad en Mix Match kan användas till.

Se filmen om Visma Retail Suite

Mobila shoppinglösningar
Mobila shoppinglösningar

74 % av konsumenterna använder sin smartphone för att ta emot och använda erbjudanden.

Nästan hälften (43 %) vill använda sin smartphone mer för att ta emot och använda erbjudanden.

Klicka för att ta del av mer statistik i "Mobila shoppinglösningar och mobilitet i detaljhandeln"

Mer statistik

Låt oss visa hur

vi kan hjälpa dig

Kom till demobutiken i vårt Showroom för att se hur våra lösningar fungerar.

Boka möte i vårt Showroom

Vi erbjuder även
teknisk service!

Vår rikstäckande serviceorganisation har lång erfarenhet av teknisk service, support och IT-drift hos branschledande kunder inom detaljhandel.
Vår målsättning är att er IT-miljö ska fungera så effektivt som möjligt utan störningar.

Du är välkommen att kontakta oss för att boka ett möte eller läsa om vår tekniska service, support och IT-drift. Vi kan ge dig många goda råd på vägen till en mer effektiv och lönsam butikskedja.

Teknisk service, support och IT-drift

Tjänster

Vi hjälper er på vägen!

Hos oss får du en möjlighet att sätta dig ned och prata med experter som har många års erfarenhet i retailbranschen. Vi finns inte bara i Sverige, utan också i Norge och Danmark, vilket gör att vi kan erbjuda din kedja nordisk helhetsservice.

Du är välkommen att kontakta oss för att boka ett möte eller läsa om våra tjänster. Vi kan ge dig många goda råd på vägen till en mer effektiv och lönsam butikskedja.

Vill du bli kontaktad?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Du kan även nå oss direkt på 010 - 141 23 00 eller retail@visma.com