Experter på lösningar för franchiseföretags redovisnings- och lönehantering.

Ett samarbete med Visma ger dig tillgång till en modern, effektiv och kvalificerad lösning

Ekonomioutsourcing och franchise 

Grunden för ett framgångsrikt affärssamarbete är ekonomisk framgång för båda parterna. Det samma gäller för franchisesamarbete. Att ha korrekt och aktuell kontroll på ekonomin är därför centralt och skapar förutsättningar för att givaren och tagaren i ett franchisekoncept ska kunna fokusera på att utveckla affärens förutsättningar. 

Att ha en enhetlig, kvalitetssäker, effektiv och modern ekonomisk administration som en del av ett franchisekoncept är därför nödvändigt. Det säkerställer en långsiktigt hållbar leverans till en konkurrenskraftig kostnad för hela systemet.

 

 

Kontakta Helena

Vi har stor erfarenhet av ekonomioutsourcing till franchiseverksamheter.

 

Mejla eller ring så berättar vi mer.

helena.lustig@visma.com    010-141 21 01

Visma samarbetar FranchiseArkitekt och kan bistå med råd kring vilken ekonomilösning som är bäst för din butik eller kedja. Visma ingår som medlemmar i FranchiseArkitekt.

 

 

behov resurs

Behov och resurser

I de flesta franchisekoncept finns det skillnader mellan givarens och tagarens behov och tillgång på resurser.

Franchisegivaren har ofta en organisation som har hela funktioner som analyserar och agerar på den sammanlagda datan från franchisesystemet.

Den enskilde franchisetagaren har ett behov av att på ett enkelt och lättillgängligt sätt få en pålitlig redovisning och samtalspartner för sitt bolag.

Med system och kompetens som hanterar integrationer och rapporter för givarens behov, kombinerat med lättanvända och tillgängliga molnlösningar och en lång erfarenhet från relationer med småföretagare, kombinerar Visma dessa båda behov i en enhetlig och skalbar lösning.

Ladda ner ett kundcase

Läs hur en av Sveriges största franchisegivare löste sina problem med ekonomistyrningen med hjälp av vår lösning.

Kunden hade problem med

  • Ej enhetliga rutiner och system
  • Skiftande kvalitet inom företaget
  • Bristfällig kontroll
  • Dålig överblick
  • Ej tid till analys
  • Många kontaktvägar
  • Omoderna system och rutiner
  • Kostsam hantering
 
 

 

effektivt franchise samarbette

Effektivt samarbete

Med Vismas lösningar kan ett franchisesystem, dess givare och tagare, ta del av de fördelar vi utvecklat genom åren.

  • Effektivt samarbete mellan franchisegivare och Visma

     

    • Effektiva ekonomisystem med optimala rutiner som utarbetats över tid genom lång erfarenhet
    • Integrationslösningar mot kassasystem
    • Fakturaskanning och digital dokumenthantering
    • Ett definierat samarbetsformat med syfte att utveckla relation och leverans
    • En ansvarig kontakt
  • Effektiv hantering och uppföljning hos den enskilda franchisetagaren

     

    • Webbaserad hantering av inkommande fakturor från leverantörer
    • Webbaserad inrapportering av lönedata
    • Webbaserad rapportering med stora analysmöjligheter
    • Webbaserad kundfakturering
    • MyVisma, som är en portal för åtkomst till samtliga webbtjänster
    • Ett dedikerat team som är insatt i den enskilde företagarens utmaningar
  • Skräddarsydda rapporter på alla nivåer

     

    • Benchmarkingrapporter internt i kedjan
    • Branschtillpassade rapporter och analyser
    • Uppföljning av svinn och kassaavvikelser
  • Övergripande ramavtal

     

    • Fastprisavtal för enskilda enheter
    • Enhetlig rapportering och uppföljning

Intresserad?

Frågor?

Funderingar?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Nyhetsbrev: