Ta emot order och skapa fakturor i leverantörsportalen

Ta emot order och skapa fakturor i leverantörsportalen

Gratis, snabbt och enkelt

Visma Proceedo leverantörsportal är en tjänst för att skicka elektroniska meddelanden helt kostnadsfritt till kunder som använder Visma Proceedo som e-handelslösning. Här får du en överblick över alla kunder som tar emot elektroniska meddelanden via Visma Proceedo.

I leverantörsportalen kan du skapa e-fakturor på flera sätt. Bland annat kan du skapa en kopia från tidigare fakturor, vända en order till en faktura eller skapa en ny faktura från en tom mall. Du kan dessutom enkelt skapa kreditfakturor.

 

Kom igång med våra introduktionsfilmer
Kom igång »

Lär dig mer om leverantörsportalen från våra enkla filmer.

Logga in i leverantörsportalen
Logga in »

Logga in i leverantörsportalen, kontakta din kund för inbjudan till registrering.

Tips och trix för leverantörsportalen

Ladda ner alla adresser för kunden
Fliken Kunder. Här visas en lista på de Köpare som ni som leverantör kan skicka meddelanden till. I kolumnerna IV (fakturor), DA (leveransaviseringar) och OR (orderbekräftelser) framgår det om funktionen är aktiverad eller inte och om ni tillåts skicka sådant meddelande till kunden. I kolumnen PC (katalog) framgår om kunden har en aktiv uppsättning mot er elektroniska katalog i Proceedo. Leta på aktuell kund och klicka på Info-knappen. Det går att exportera alla adresser till en excelfil genom att trycka på knappen Export.

Kundnummer i order från kund
Leverantörer kan lägga till kundnummer för en kund i leverantörsportalen. Kundnummer följer då med på order.

Gå in på fliken Kunder och välj rätt kund, välj info. Under Kundavtal välj info igen.

Genom Importera/exportera knappen kan man lägga till kundnummer och sedan importera den ifall man behöver kundnummer per tex leveransadress.

Kundnummer kan vara satt på tre nivåer

  1. Per leveransadress
  2. Per organisation
  3. Avtal per kund

Ifall du som leverantör behöver ett Kundnummer i order från Kund

Fördjupa dig i mer information om meddelanden till och från Visma Proceedo

Hitta mer information »

Kontakta Visma Proceedo support

Öppet alla vardagar kl. 8:00–17:00

Mejla oss: servicedesk.proceedo@visma.com