En webbshop för alla –
så bidrar Proceedo till en hållbar Purchase to Pay-process

 

En webbshop för alla – oavsett behov

Excellicenser till ekonomiavdelningen, leasingbil till den nye säljaren eller dockningsstationer till allas hemmakontor? Med Proceedo kan den med behovet beställa allt i en och samma webbshop - alltid från avtalade leverantörer. 

Låter det som upplagt för anarki och flödande kostnader? Innan beställningen skickas iväg till leverantören måste den godkännas av en ansvarig. Allt för att öka kontrollen av er spend i hela inköpsprocessen.

  • Decentraliserade inköp under kontroll
  • One stop shop
  • Konsolidera era utgifter i ett system

I tryggt sällskap. Inspireras av våra kunder.

 

Flexibelt och skalbart - Purchase to Pay i molnet

Proceedo är en standardiserad molntjänst, men har utrymme att växa och förändras i takt med er verksamhet. Systemet konfigureras efter era unika behov och är enkelt att integrera mot nuvarande affärssystem eller andra lösningar i ert IT-landskap. Växer ni som bolag eller expanderar ni utomlands? Inga problem! Proceedo har stöd för flera organisationer i samma uppsättning och språkstöd för flera olika språk.

  • Väx med systemet
  • Bygg på efter behov
  • Flexibel integrationsplattform

En marknadsplats för över 15 000 företag

Martin & Servera, Eon eller Tele 2? Proceedo har kopplingar till över 15 000 anslutna företag som ansvarar över sina produkter. De uppdaterar med bilder och sökord för att avtalade produkter ska vara lätta att hitta.

Har ni avtal med leverantörer som inte redan finns kopplade mot Proceedo marknadsplats? Med stöd av våra leverantörsintegratörer går det snabbt att koppla på nya. 

  • Stöd för alla stora e-handelsformat på marknaden
  • Ni tar hand om affären - vi tar hand om tekniken

Varför Purchase-to-Pay i en lösning?

Beställning till betalning bygger på en tvärfunktionell process. För att lyckas med en kostnadseffektiv inköpsprocess behöver inköp och ekonomi arbeta tillsammans. Det ställer krav på en sammanhängande Purchase-to-Pay-lösning som täcker hela processen och som möjliggör bred förankring i verksamheten. Då säkras avtalstrohet och rätt priser, likväl som kontrollerad och effektiv fakturahantering med hög andel automation.

 

Visma Purchase-to-Pay process

 

 

Räkna ut dina besparingar

Beräkna din årliga besparing genom att införa Visma Proceedo.

Beräkna din årliga besparing med Proceedos besparingskalkylator.

Knappa in din inköpsvolym, leverantörsfakturor och övrig data. På så sätt får du indikator på vad det är möjligt att bespara årligen. 

Min organisations utgångspunkt

 
 

Besparing förattest

 

Besparing efterlevnad av avtal

 

Processbesparingar

 

Vill du veta hur mycket ni kan spara?

Boka en demo redan idag!

Upptäck Purchase-to-Pay med Visma Proceedo

Gör vardagen enklare genom att automatisera hela inköpsprocessen från beställning till betalning. Med en Purchase-to-Pay lösning får du många smarta och avancerade funktioner. Automatisera och kvalitetssäkra kontering, orderläggning, leveransmottagning och fakturor. Fokusera på avvikelser istället för varje transaktion. Oavsett om användaren loggar in på kontoret eller på fältet är Visma Proceedo alltid tillgänglig på alla typer av enheter såsom mobilen, läsplatta eller dator.

Alla typer av inköp i en lösning
Alla typer av inköp i en lösning
Hantera tjänster, produkter, rekvisitioner, eller förfrågningar.

Ordermatchning
Ordermatchning
Minska kostsam fakturahantering och fokusera på avvikelser mellan order och faktura.

Automatisk hantering av återkommande fakturor
Automatisk hantering av fakturor
Låt återkommande kostnader sköta sig själv med automatiserad hantering och noggrann kontroll.

Skapa transparens för avtalade leverantörer
Skapa transparens för avtalade leverantörer
Avtal som inte avropas digitalt kan göras sökbara. Använd systemet som en avtalsportal.

Fler organisationer i olika länder
Fler organisationer i olika länder
Med Visma hanterar du enkelt flera organisationer och länder i samma uppsättning.

Lätt att integrera
Lätt att integrera
Väletablerad integrationsplattform som är kopplad till de flesta affärs och ekonomisystem på marknaden.

En beställning flera ordrar
En beställning flera ordrar
Systemet skapar automatiskt flera ordrar till olika leverantörer från samma varukorg. 

Säkerställ 4-ögons principen
Säkerställ 4-ögons principen
Upplev ett systemstöd som automatiskt säkerställer att 4-eyes principal efterlevs. 


Godkänn kostnaden innan den uppstår
Godkänn kostnaden innan den uppstår
Hindra felaktiga kostnader i tid och ge förutsättning till förgodkända ordrar och automatisk fakturahantering.

Vill du boka en demo?

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss till dig!

Har du ett supportärende? Klicka här