

Proceedo + Matilda
Varför behövs en integration mellan Matilda och Proceedo?
För att spara pengar och säkerställa att livsmedel köps in enligt avtal, till rätt pris och i rätt mängd. Genom att ta bort manuellt arbete och överföra data automatiskt mellan systemen kan den som beställer arbeta i ett enda system som pratar med varandra istället för flera system - slipp dubbeljobba.
I praktiken beyder det att användaren inte behöver skriva ut eller läsa beställningsunderlag från ett system och skapa manuell order i Proceedo. Det går per automatik.
Det minskar ledtid och säkerställer att leverantörerna får sina inköpsorder i tid och minimerar risken för att något ska gå fel då automatisering minimerar risken att information tappas på vägen.

Jag vill veta mer om Proceedo + och integration mellan Proceedo och Matilda
Från måltidsplanering till uppföljning
Så fungerar Matilda tillsammans med Proceedo

-
Livsmedelsleverantörer skickar pris och produktkatalog till Proceedo som automatiskt skickar rätt data vidare till Matilda
-
Matilda hjälper köket att beställa rätt - mängd, vara, miljö utifrån recept
-
Varukorgen skickas automatiskt i Proceedo som skapar inköpsorder till leverantörerna
-
Leverantörerna skickar tillbaka orderbekräftelse/leveransbekräftelse till Proceedo
-
Köket tar emot varor och leveranskvitterar i Proceedo
-
Proceedo tar emot faktura, möjliggör betalning och skickar rätt data till affärssystemet (ERP)

Proceedo + Matilda är ett lätt sätt att värna om jordens resurser
Bye bye manuella listor och dubbeljobb. En process för hela inköpet
