
Proceedo – e-handel för offentlig sektor
Spara tid och pengar för din kommun eller myndighet med Sveriges mest använda verktyg för e-handel inom offentlig sektor.
Spara tid och pengar för din kommun eller myndighet med Sveriges mest använda verktyg för e-handel inom offentlig sektor.
En genomsnittlig svensk kommun sparar i snitt 13 miljoner om året bara på att automatisera och matcha leverantörsfakturor.
En genomsnittlig svensk kommun sparar i snitt 5 miljoner kronor om året (140 kr per order) genom att använda ett inköpssystem
En genomsnittlig svensk kommun sparar i snitt 2,38 miljoner om året bara på att handla på rätt avtal. Rätt pris och rätt produkt.
Besparingarna för en kommun som börjar resan mot att arbeta strategiskt med inköp genom ett inköpssystem med automatiserad hantering av fakturor är enorma. Då pratar vi både i tid och i pengar. Det är tid som pedagogerna kan lägga på barnen och som tillför värde till verksamheten. Och pengar som kan fördelas till verksamheterna och skapa mer kvalitet för barnen.
Det finns många anledningar att säkerställa att inköp som görs dagligen och av flera olika enheter görs på samma avtal. Dessutom till rätt antal matgäster och med exempelvis rätt miljömärkning. Det gynnar både ekonomin, miljön och kvaliteten på maten. Med ett genomtänkt inköpssystem skapas förutsättningar att spara både pengar och tid. När alla verksamheter i kommunen kan dra nytta av avtal som upphandlats, men att friheten fortfarande ligger kvar i verksamheten.
Vad händer om inköpen effektiviseras och avtalstrohet säkerställs? Det skapar marginaler, i både tid och pengar. Och tänk om den tiden skulle få gå till utveckling. Till att ta er verksamhet framåt. Tänk om ett inköpssystem kan få er att fokusera på rätt saker och ge er luft under vingarna att utvecklas. Tänk om.
Hur kan ni nå era verksamhetsmål genom att jobba strategiskt med inköp?
Som Sveriges mest använda verktyg för e-handel inom offentlig sektor men också en stor aktör i den privat sektorn finns Proceedo redan i en miljon svenskars arbetsvardag.
Hur kan ett genomtänkt inköpssystem och den interna e-handeln ta er mot era mål? Hur kan Proceedo fungera för er?
Det finns ett förmånligt ramavtal upphandlat av Kammarkollegiet. Det ger många aktörer inom offentlig sektor stora möjligheter att fokusera på en strategisk inköpsprocess som sparar både tid och pengar.
Kan ni avropa avtalet?
Proceedo är ett genomtänkt inköp- och fakturahanteringssystem som gör det lättare för hela organisationen att göra rätt. Att köpa rätt produkter på rätt avtal. Dessutom med en smidig hantering som säkerställer att risken för misstag minimeras. Med Proceedo+ kan ni lägga till genomtänkta lösningar för specifika utmaningar. Smidigt integrerat i Proceedo. Det kan handla om lösningar för konsult- och tjänsteinköp, matplanering eller analysverktyg.
Prata med oss kring hur era nuvarande samarbeten fungerar tillsammans med Proceedo och upplev hur 1+1 kan bli 3.
Läs mer om konsult- och tjänstebeställningar i Proceedo
Att låta majoriteten av alla köp ske genom ett e-handelssystem skapar förutsättningar för att hela organisationen gör rätt. Att rätt vara eller tjänst köps på rätt avtal. Kontrollen som det innebär minskar risken för både avsiktliga och oavsiktliga misstag. Bara känslan av att det är lätt att göra rätt både på kors och tvärs i organisationen ger ett lugn, ända från golvet upp till den som får stå till svars om det skulle gå fel.
Många som inte har en genomtänkt lösning använder upphandlade företags egna webbshopar och ser det som ett fullgott alternativ. Det kan det i vissa fall vara, det finns många bra lösningar ute hos leverantören. Men det som missas är möjligheten till uppföljning och analys. Låt all denna data hamna i ert system istället för hos leverantören. Då kan analysen leda till både förändringar och förbättringar.
Region Sörmland om läkemedelshantering i inköpssystemet och implementering av Proceedo
Botkyrka insåg att de måste förenkla för verksamheten och göra det lättare att använda ramavtalen och valet föll på Proceedo
Chalmers tekniska högskola automatiserar inköpsprocessen med Visma Proceedo
Att arbeta strategiskt och fokuserat med att lyckas är enkelt för vissa men svårare i andra organisationer. Ofta beror det på att tiden inte räcker till. Väldig sällan beror det på att ambitionen inte finns.
Därför finns Proceedo Success.
Beroende på er ambitionsnivå finns tre olika nivåer för att lyckas. Grundnivån ingår i alla avtal, men för att göra en tydligare och mer målinriktad satsning finns också Proceedo Plus Success och Proceedo Premium Success. Allt för att ta er mot högt uppsatta mål.
På Upphandlingsmyndighetens hemsida hittar du bra information kring vikten av att arbeta strategiskt med inköpsprocessen. Och vad som är viktigt att tänka på vid upphandling samt hur en genomtänk process fungerar.
Där hittar du även en rad intervjuer kring implementering av inköpssystem mm där Proceedo i flera fall är den valda lösningen.
Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.