När systemexperten Lundalogik fattade beslut om att ta hem lönehanteringen gjordes en kartläggning av marknadens utbud av lönesystem. Efter genomgång av alla krav föll valet på Agda PS från Visma.
– Vi känner oss extra stolta när kunder som själva är experter på stödsystem väljer våra lösningar. Genom valet av Agda PS får Lundalogik ett stabilt lönesystem med stor och effektiv kapacitet, baserad på 50 års erfarenhet, säger Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise.
Fram till idag har Lundalogik, som utvecklar och säljer CRM-system i Norden, outsourcat hanteringen av lönerna till de 160 anställda i Sverige. I hopp om bättre kontroll och ökad effektivitet fattade man tidigare i år beslut om att ta tillbaka ansvaret för lönerna. Därmed påbörjades jakten på marknadens bästa lönesystem. Lundalogik sökte ett stabilt program som är lätt att arbeta med, har ett modernt gränssnitt och som kan hantera alla möjliga och omöjliga situationer. Valet föll på Agda PS från Visma.
– Vi känner oss nöjda och trygga med vårt beslut. Några av oss var bekanta med Agda PS sedan tidigare och dessutom har vi positiva erfarenheter från att ha samarbetat med Visma i andra sammanhang. Installationen kommer att vara klar innan jul och sen väntar en sista övning under mellandagarna, säger Magnus Hansson, CFO på Lundalogik.
För mer information kontakta
Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise, 010-141 15 01, sofia.gerstenfeld@visma.com
Om Lundalogik
Lundalogik hjälper företag från hela Norden att bli bättre på kundvård. Företaget utvecklar och säljer digitala produkter för ”customer relationship management”, utveckling och hantering av kundrelationer. Lundalogik grundades 1990 och har 180 anställda. Företaget är experter på den Nordiska marknaden och har kontor i Lund, Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Bland kunderna finns allt från små enmansföretagare till stora företag och organisationer.