Visma och Skandia logotyper

Välj tjänst efter inköpsbehov

Min inköpsavdelning består av två olika inköpstjänster. Med Visma Professional får du en fullt utbyggd inköpstjänst med 80 leverantörer inom 12 inköpsområden. Du kan testa tjänsten gratis i tre månader, helt utan förbindelser, och om du bestämmer dig för att köpa den så har du 20 procent i rabatt under det första året. Men kanske dina inköpsbehov är något mindre? I så fall har du möjlighet att använda Visma Advantage Partner. Tjänsten består av 17 inköpsavtal och är alltid gratis för dig som Skandiakund.

Automatiserade och effektiva inköp

Inköpsportalen är grunden i din inköpstjänst. Här finns dina företagsrabatter. Men också ett dashboard som sammanställer statistik över dina inköpskostnader, samt policies och guider som är framtagna för att skapa effektiva processer i din organisation. Varje funktion i portalen är skapad för att effektivisera dina inköp och göra övergången till mer automatiserade inköp så smidig som möjligt.

Gemensam köpkraft

Det finns en rad områden där samarbete är att föredra. Inköp är utan tvekan ett sådant område. Vismas enkla recept: stora inköpsvolymer ger kraftfulla rabatter. Och uppföljning ger hög kvalitet. Visma Advantage har skapat en ständigt växande gemensam köpkraft, med fler än 17 000 företag som gör sina dagliga inköp på vår plattform. Inom många områden är vår gemensamma köpkraft en av Sveriges största inköpare.

Pengar, rabatter och priser

Du driver företag för att bygga värden. Ofta, men inte alltid, är detta värde pengar. Det betyder att du som företagare har en mycket speciell relation till kostnader. För att bli framgångsrik vill du ta rätt kostnader, de som leder till att kunderna blir fler och vinsterna större. På samma sätt vill du kunna välja bort onödiga kostnader. Med en professionell inköpspartner blir det här mycket lättare att uppnå.

Sveriges viktigaste B2B-leverantörer

Visma har byggt upp en palett av viktiga företagsleverantörer. De har samtliga genomgått en granskning och Vismas juridiska process. Det som förenar dessa leverantörer är att de är rikstäckande och kan leverera produkter och/eller tjänster till hög kvalitet och till pressade priser. Varje år tillkommer det också cirka 6-8 nya leverantörer, som du får omedelbar tillgång till.

Ett inlogg – till en hel inköpsvärld

Din inköpstjänst är skapad för att göra övergången till mer automatiserade inköp smidig. Du når alla dina företagsrabatter genom att logga in i din inköpsportal. Och du behöver bara ett inlogg. Många rabatter kan du också använda privat. Som när du reser eller köper hemelektronik och möbler.



Visma och Skandia logotyper

Min inköpsavdelning är ett samarbete mellan Skandia, affärsutvecklingsbyrån akaive och Visma. Här hittar du tusentals kraftfulla företagsrabatter på varor och tjänster.