
Agda PS Onboarding
– funktionen som underlättar onboardingprocessen av nya medarbetare.
Med funktionen i Agda PS blir onboardingprocessen smidigare och enklare. Hela processen sker i Agda PS Webb och kan enkelt sättas upp av den nyanställdes chef eller av HR-avdelningen. Det ger den nyanställde ett professionellt välplanerat välkomnande och stärker företagets varumärke.
Alla person- och anställningsuppgifter om den anställde kan fyllas i vilket gör hela onboardingprocessen smidig och kräver väldigt få resurser. Person- och anställningsuppgifter tilldelas den anställde direkt i funktionen. Liksom lön, schema, semesteravtal och semesterrätt.
Det går även att ladda upp ett färdigt anställningsavtal. När onboardingprocessen är klar och godkänd så skickas den anställdes uppgifter automatiskt till Agda PS Personregister.
Onboardingteamet bör bestå av de personer på företaget som ofta blir involverade i en nyanställds onboardingprocess. Personer med olika arbetsuppgifter kopplade till den nyanställda. Exempelvis den som beställer en ny dator, telefon, arbetskläder eller ser till att det finns en färdig kontorsplats.
I funktionen i Agda PS skapas en onboardingplan med tillhörande checklista, så medlemmarna i teamet lätt kan checka av uppgifterna. Det är den som ansvarar för onboardingprocessen som ger personer i teamet behörighet till respektive del i funktionen.
Importera person- och anställningsuppgifter direkt från ett rekryteringssystem till Onboardingfunktionen via API Import. Det underlättar ditt arbete då du inte behöver ange samma uppgifter i båda systemen. Rekryteringssystemet måste kunna skicka REST API för att Onboardingfunktionen ska kunna ta emot informationen.
Signera avtal i Onboardingfunktionen, exempelvis anställningsavtal. Ladda upp avtalet som PDF och skicka sedan iväg det för e-signering i Onboardingfunktionen via Visma Addo till berörda parter. Snabbt, enkelt och säkert.
Fyll i formuläret nedan för att ladda ner den.
Fyll i formuläret, så hör vi av oss!
Lösenord- och inloggningsproblem? Klicka här »
Har du ett supportärende? Klicka här »