Om Agda PS onboardingfunktion

Med funktionen i Agda PS blir onboardingprocessen smidigare och enklare. Hela processen sker i Agda PS Webb och kan enkelt sättas upp av den nyanställdes chef eller av HR-avdelningen. Det ger den nyanställde ett professionellt välplanerat välkomnande och stärker företagets varumärke.

Så här funkar onboarding i Agda PS

onboardingprocess.svg

Alla person- och anställningsuppgifter om den anställde kan fyllas i vilket gör hela onboardingprocessen smidig och kräver väldigt få resurser. Person- och anställningsuppgifter tilldelas den anställde direkt i funktionen. Liksom lön, schema, semesteravtal och semesterrätt.

Det går även att ladda upp ett färdigt anställningsavtal. När onboardingprocessen är klar och godkänd så skickas den anställdes uppgifter automatiskt till Agda PS Personregister.

Skapa en onboardingplan, utse ditt team och kör igång

APS-onboarding-w1-3.png

Onboardingteamet bör bestå av de personer på företaget som ofta blir involverade i en nyanställds onboardingprocess. Personer med olika arbetsuppgifter kopplade till den nyanställda. Exempelvis den som beställer en ny dator, telefon, arbetskläder eller ser till att det finns en färdig kontorsplats.

I funktionen i Agda PS skapas en onboardingplan med tillhörande checklista, så medlemmarna i teamet lätt kan checka av uppgifterna. Det är den som ansvarar för onboardingprocessen som ger personer i teamet behörighet till respektive del i funktionen.

 

demo-cc-300x300.svg

Se vår demo för Agda PS Onboarding

Fyll i formuläret nedan för att ladda ner den.

ide-cc-300x300.svg

Utvecklingsplaner i kommande releaser

  • E-signering i onboardingfunktionen.
  • API för import av uppgifter från ett rekryteringssystem.
  • Pre-boarding (en till del i funktionen), en plattform där den nyanställde kan få bra introduktion och en professionell bild av sin nya arbetsplats.
  • Mobilformulär för bättre användarupplevelse i telefonen.

Jag vill bli kontaktad av en säljare!

Fyll i formuläret, så hör vi av oss!

Lösenord- och inloggningsproblem? Klicka här »
Har du ett supportärende? Klicka här »