Digitalisera hela ersättningsprocessen till förtroendevalda med vår lösning 

Att som förtroendevald ansöka om ersättning är en återkommande administrativ uppgift som i de flesta fall innefattar penna, papper och frimärken.

Med hjälp av Vismas e-tjänst "Ersättning till förtroendevalda" får den förtroendevalde en smidig process där risken för fel minimeras. Tack vare inloggning med e-legitimation kan både den förtroendevalde och verksamheten vara säkra på att inlämnade uppgifter gäller för rätt person.

E-tjänsteformuläret ser dessutom till att all information som anges är korrekt formaterad och hjälper även till att summera antalet timmar som den förtroendevalde ansöker om.

 

Fördelar

  •    Hela kedjan blir digital

  •    Färre källor till fel

  •    Snabbare & säkrare hantering

  •    Tillgängligt & spårbart

 Gör en intresseanmälan

Så fungerar ersättning till förtroendevalda idag

 

1.  Nämndmöte hålls
2.  De förtroendevalda skriver ner sina ersättningskrav på en blankett
3.  De förtroendevalda lämnar blanketten till nämndsekreteraren
4.  Nämndsekreteraren sammanställer infon från de förtroendevalda
5.  Nämndsekreteraren behöver ofta reda ut frågetecken med den förtroendevalda

6.  Nämndsekreteraren uppdaterar ersättningskravet
7.  Nämndsekreteraren skickar kraven till lönekontoret
8.  Lönekontoret sammanställer informationen till löneutbetalningar
9.  Lönekontoret skickar utbetalningarna till banken
10.  Den förtroendevalde får sin ersättning utbetald

 

 

Så fungerar Vismas lösning

 

  

 

1.  Nämndmöte hålls
2.  De förtroendevalda använder en e-tjänst på sin dator/mobil för att registrera sin tid
3.  Ordförande i nämnden (eller annan godkänd aktör) attesterar ansökningarna digitalt

 

 

4.  En integration med lönesystemet skickar vidare uppgifterna automatiskt
5.  Lönekontoret verifierar att informationen är korrekt.
6.  Den förtroendevalde får sin ersättning utbetald.

Intresseanmälan för visning

Digitalisera hanteringen av ersättning till förtroendevalda


Vid en visning får du bland annat insyn i:

  • Hur ni effektiviserar hanteringen av ersättning
  • Hur ni minimerar risken för fel 
  • Vismas tjänst "Ersättning till förtroendevalda", ett e-tjänsteformulär som förenklar och förbättrar hela processen.

Använd formuläret här intill för att anmäla intresse så hör vi av oss med förslag på tider. Våra visningar är självklart kostnadsfria.

Fyll i formuläret för en intresseanmälan

Roll

Fördelar med vår lösning

Det finns många fördelar med våra lösningar. Här är några av de som våra kunder tycker bäst om. 

 


Färre källor till fel

En e-tjänst minimerar potentiella fel på ansökan genom att validera den information som den förtroendevalda anger.


Hela kedjan blir digital

Med Vismas lösning är informationen digital hela vägen från den förtroendevalde till lönekontoret.


Snabbare hantering

Tack vare att hela kedjan är digital och att lösningen är integrerad med lönesystemet effektiviseras processen,  vilket sparar ledtid, personalresurser och pengar.

Säkert

Både e-tjänsten för ansökan och e-tjänsten för attest verifieras och skyddas med e-legitimation.

Tillgängligt 

Lösningen ger möjlighet till självservice dygnet runt, året runt, på de digitala plattformar som användaren har.

Spårbart

Tack vare den digitala kedjan får både den förtroendevalde och administrationen en tydlig historik över det som har skett.

Kontakta oss

Fyll i formuläret om du har några frågor om Ciceron-produkter.