Rätt produkt till rätt pris med ett genomtänkt inköpssystem

En bra inköpsprocess är lättare att följa i ett genomtänkt inköpssystem. Där automation och logik samspelar. För, med alla leverantörer och beställningssätt i en lösning är det lätt att köpa rätt - och att följa upp. Oavsett om ni beställer varor eller tjänster. Med Proceedo som nav i er inköpsprocess får ni ett tillgängligt och plattformsoberoende inköpssystem i molnet med användaren i fokus.
 

Get your spend together 

Säkerställ avtalstrohet och minska andelen vilda inköp genom att hantera alla delar i beställningsprocessen och alla inköpstyper i en och samma lösning. 

se_pr_webinar_allafargorafel_1280x600.jpg

Vikten av en hållbar inköpsprocess

Ett webinar om att som chef stå med “Svarte Petter” när någon annan i organisationen gjort fel, vad som händer när något gått fel, och kanske framför allt: hur undviker man att hamna där? 

Godkänn kostnaden innan beställning

Godkänn i förväg

Få kontroll och godkänn alla kostnader innan beställningen skickas till leverantören. 

Öka avtalstroheten

Öka avtalstrohet

Minska andelen vilda inköp. Köp rätt vara till rätt pris från rätt leverantör. 

Få kontroll på uppföljning och statistik

Enkel uppföljning

Med full tillgång till statistik och data för varje inköp blir det enkelt att följa upp.

 

Inspireras av våra kunder

Läs hur våra kunder har effektiviserat och automatiserat sin inköpsprocess med ett inköpssystem.

 

Nordea automatiserar inköp med Visma Proceedo
DB Schenker sparar miljoner med Visma Proceedo
Centrala inköp hos Fazers 220 restauranger
Coop effektiviserade inköpen med ny beställningsportal


 Upptäck en effektiv inköpsprocess

Gör vardagen enklare med en effektiv inköpsprocess. Visma Proceedo har många smarta och avancerade funktioner, men är ändå enkelt att använda utan förkunskap.

Effektivt produktsök
Effektivt produktsök
Visma Proceedo erbjuder ett effektivt produktsök med både fritextsökning, kategoriträd och avtalsnavigering.
 
Säkra rätt kontering
Säkra rätt kontering
Uppnå en hög grad av automatisk och kvalitetssäkrad kontering genom personliga inställningar och UNSPSC kodning av produkter.

Alla typer av beställningar i ett gränssnitt
Alla typer av beställningar i ett gränssnitt
Erbjud ett gränssnitt för alla typer av beställningar oavsett om det avser tjänster, produkter, rekvisitioner, öppna ordrar eller förfrågningar.

Smidiga beställningar med mallar
Smidiga beställningar med mallar
Med beställningsmallar kan du enkelt skapa favoritlistor som gör det lätt att beställa nästa gång. 

Spara tid
Spara tid
En beställning till flera leverantörer. Systemet skapar automatiskt olika ordrar när beställningen är godkänd.
 
Skapa transparens för avtalade leverantörer
Skapa transparens för avtalade leverantörer 
Även avtal som inte skall avropas digitalt kan göras sökbara. Använda systemet som en avtalsportal och visa alla avtal i verksamheten.

Särskilda attestflöden 
Särskilda attestflöden
 Upplev kraften i flerdimensionell attest. Särskilda attestflöden möjliggör en digital hantering för alla typer av köp oavsett storlek eller kategori.

Säkra automation och minska kostnader
Säkra automation och minska kostnader
Säkra ett automatiserat fakturaflöde med attest redan på beställningen.
 Upptäck prisförändringar 
Upptäck prisförändringar
Få full kontroll på alla förändringar i nya kataloger med stöd av systemet.

Flexibel integrationsplattform
Flexibel integrationsplattform
Oberoende affärssystem integrerar Visma dig smidigt. Vi har stor erfarenhet och en väletablerad integrationsplattform.

Fler organisationer i samma uppsättning
Fler organisationer i samma uppsättning
Verksamhet i flera länder?
Med Visma hanterar du enkelt flera organisationer och länder i samma uppsättning.

Arbeta mobilt
Arbeta mobilt
Godkänn beställningar via mobilen.

Jag vill boka en demo!
Fyll i formuläret så hör vi av oss

Har du ett supportärende? Klicka här