Amili AutoCollect
Amili AutoCollect är en inbyggd och helautomatiserad påminnelse- och inkassotjänst i Visma.net. Den hjälper dig som uppdragsgivare med att varje utgående faktura blir en inkommande betalning.
Fördelar med Amili AutoCollect
Affärsregler möjliggör för automatisering utan att tumma på kundrelationen.
Automatiserade flöden gör det möjligt för dig att fokusera på din verksamhet.
Datadriven processoptimering ger sänkta ledtider och ökad betalningsgrad.
Rik rapporteringsfunktionalitet och konfigurerbara dashboards ger tydlig översikt.
Hög nivå av transparens med tillgång till samma information som din handläggare.
Hur fungerar tjänsten?
Amili AutoCollect styrs av affärsregler som uppdragsgivaren själv sätter upp vid uppstart. I Amili AutoCollect hämtas förfallna fakturor i realtid i Visma.net och förfallna fakturor påminns automatiskt. Uppdragsgivaren och fakturamottagaren har god insikt genom varsitt gränssnitt. När tjänsten aktiverats och påminnelser börjar skickas ut, tar Amili över betalningsmottagaransvaret och ser till att betalningar kommer in till uppdragsgivaren i Visma.net. Betalningar regleras i både Visma.net och i Amili i realtid.
Vad kostar det?
Amili AutoCollect är inte förknippad med någon årskostnad eller licensavgift. Påminnelser och inkassokrav skickas utan kostnad för uppdragsgivaren. De lagstadgade avgifterna på 60 kr respektive 180 kr betalas av din kund och behålls som ersättning för tjänsten.
Hur aktiverar jag Amili AutoCollect i Visma.net?
Kontakta din Visma.Net-partner för hjälp med att komma igång.
Vi kan kravhantering på riktigt
Med närmare 30 års erfarenhet av inkasso, kan vi kravhantering på riktigt. Vi vet också att ni känner era kunder bäst där det finns situationer som kräver en anpassad kravhantering. Med Amili AutoCollect låter vi er ta kontroll över era fordringar. Innan Amili AutoCollect hämtar data från ert ekonomisystem sätter ni upp regler och ramar för hur ni önskar att kravhanteringen ska hanteras.
Inkassoprocessen – Så fungerar det
Förfallna obetalda fakturor visas automatiskt. Du väljer att skicka påminnelse på alla eller enstaka.
Amili – plattformen för dig som uppdragsgivare
- En tydlig startsida som visar aktuella ärenden och status
- Affärsregler som ni själva sätter upp styr hanteringen vilket minskar risken för manuella fel och ger kontinuitet
- Användarvänlig filtrering och sortering direkt i gränssnittet
- En kunskapsbank med all information samlad på ett ställe
- Tydlig användaradministration - Hantera och se vilken behörighet en användare har samt vilka åtgärder som kan administreras
MinBetalning – plattformen för din fakturamottagare
- MinBetalning hanterar 70 olika språk vilket ökar sannolikheten att få betalt
- Intuitivt gränssnitt, enkla funktioner och tydlig FAQ
- Ökad tillgänglighet då MinBetalning kan hanteras i både inloggat och utloggat läge
FAQ
Kom igång
Amili Autocollect är inte förknippad med någon årskostnad eller licensavgift. Påminnelser och inkassokrav skickas utan kostnad för uppdragsgivaren. De lagstadgade avgifterna på 60 kr respektive 180 kr betalas av din kund och behålls som ersättning för tjänsten.
Amili Autocollect styrs av affärsregler som uppdragsgivaren själv sätter upp vid uppstart. I Autocollect hämtas förfallna fakturor i realtid i Visma.net och förfallna fakturor påminns automatiskt. Uppdragsgivaren och fakturamottagaren har god insikt genom varsitt gränssnitt. När tjänsten aktiverats och påminnelser börjar skickas ut, tar Amili över betalningsmottagaransvaret och ser till att betalningar kommer in till uppdragsgivaren i Visma.net. Betalningar regleras i både Visma.net och i Amili i realtid.
Förklara kort med 1-2 meningar hur man aktiverar tjänsten i visma.net, + länk till visma.net med detaljerad beskrivning.