Choose language

Det kan ta 1-3 bankdagar innan vi ser din betalning.

Har ni betalt men trots detta erhållit nytt brev från oss ber vi er inkomma med kvitto på genomförd betalning där kontonummer, OCR/meddelande, datum och belopp framgår så kan vi snabbare leta rätt på er betalning.

Trots att din faktura är betald kan Visma kräva betalt för inkassokostnader. Är ditt inkassokrav daterat senast samma dag som betalningen bokförs på Vismas eller vår uppdragsgivares konto hos Plus- eller Bankgirot har vi rätt att kräva betalning för inkassokostnad som uppstått. 

Det finns ett undantag och det är hyresskulder och då gäller det att om Visma har skickat ett inkassokrav senast samma dag som hyran betalades, det vill säga den dag betalningsuppdraget kom in till Plus- eller Bankgirot eller den dag hyran betalades på post- eller bankkontor. Visma har då rätt att kräva betalning för inkassokostnad som uppstått.

Tänk på att en betalning anses fullgjord först då den bokförs av Plus- respektive Bankgiro.

Logga in på Mitt Ärende för att se din aktuella skuld och vad du har kvar att betala.

 

Vi återkallar ditt ärende hos Kronofogden så snart din betalning är registrerad hos oss. För snabbare handläggning går det bra att skicka in kvitto på genomförd betalning av den totala summan dvs kapital, ränta och kostnader. För att ditt kvitto ska vara giltigt ska BG, OCR, belopp och datum framgå.

Om ni har fått en påminnelse eller ett krav från Visma Amili och ni saknar fakturakopia så måste ni kontakta oss för att vi skall kunna beställa en kopia åt er. Till privatperson skickas fakturakopia enbart via post eftersom fakturan innehåller personuppgifter eller andra känsliga uppgifter.

För företag finns möjlighet att få fakturakopia via mail. 

Kontakta kundtjänst, tel 0771-23 24 00 så hjälper vi dig.