Visma Financial Solutions om covid-19 (corona)
Vi har många frågor vad som gäller i deras ärenden och vår handläggning. Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Vi uppdaterar informationen löpande.
✓ Blir det svårare att komma fram via telefon?✓ Jag har skickat ett mail. Hur lång tid tar det innan ni svarar?
✓ Vad händer om jag inte kan betala pga covid-19?
✓ Vad gör Kronofogden för åtgärder?
Varför är det svårare att komma fram när jag ringer?
Coronaviruset kan komma att påverka våra svarstider på telefon då många påverkas. Vi ber dig därför att i första hand kontakta oss via mittarende.se eller via mailformulär tillsvidare.
Mitt Ärende MailformulärJag har skickat ett mail. Hur lång tid tar det innan ni svarar?
Vårt mål är att besvara mail senast samma dag. Men just nu får vi väldigt många frågor och tyvärr hinner vi inte svara så snabbt som vi önskar. Det kan därför dröja något längre innan du får svar. Du kommer att få svar, du behöver inte mejla oss två gånger om samma sak.
Vad händer om jag inte kan betala?
Vi kommer att göra vårt bästa för att hitta planer som är anpassade efter individens situation. Det finns exempelvis avbetalningsplaner som kan underlätta. Regeringen har också meddelat att de kommer att vidta åtgärder för att hjälpa både företag och privatpersoner som på olika sätt drabbats av coronaviruset. Exakt på vilket sätt vet vi inte ännu. Vi följer utvecklingen noga!
Vad gör Kronofogden för åtgärder?
Här kan du läsa mer om hur Kronofogden arbetar .