Hur kan vi hjälpa er med påminnelse och inkasso?

Jag vill ha ett förslag!

Minska antalet inkasso – låt oss skicka påminnelsen också

Bra rutiner är A och O när det kommer till att få betalt i tid. När betalningspåminnelsen kommer från tredje part ökar betalningsviljan och därmed minskar antalet ärenden som måste gå så långt som till inkasso. Ni väljer själva var i kravprocessen som ni vill ha vår hjälp, det kostar inget extra för er att få vår hjälp redan vid påminnelsen.

Har ni inkassohantering med Visma idag och vill lägga till påminnelsehantering?

Läs mer här och kontakta oss så ordnar vi det.

Inkassoprocessen

inkassoprocessen

Påminnelse- och inkassoprocessen steg-för-steg

  1. Processen inleds med en betalningspåminnelse
  2. Om denna inte blir betald skickas ett inkassokrav
  3. Nästa steg är en scoring av den betalningsskyldige. Scoringen baseras på egen data och Kronofogdens data. I scoringen avgörs om ärendet ska överföras till Konofogden, det vill säga om det finns betalningsmöjligheter.
  4. Kronofogden tar då över och meddelar utslag i ärendet om betalningsföreläggande
  5. Om ärendet inte överförs till Kronofogden bevakas skulden aktivt av Visma tills förutsättningarna ändras och skulden blir betald.

Energibolag, bostadsbolag, sjukvård eller kommuner och regioner?
Hitta en inkassolösning som passar er:

Energiinkasso

Specialister på extra känslig kravhantering

Energiinkasso

Bostadsinkasso

Stor erfarenhet som kräver fingertoppskänsla

Bostadsinkasso

Inkasso offentlig sektor

Anpassningsbar värderingstyrd kravprocess

Offentlig sektor

Sjukvård

Fakturahantering och rutiner vid obetalda patientavgifter

Sjukvårdsinkasso

se_vfs_fordonsinkasso.jpg

Processer som skräddarsys och varierar efter uppdragsgivarens behov och krav. 

Leasing, bilbesiktning, parkering & laddstolpar elbil

 Vill du ha ett förslag?