Har du fått påminnelse eller inkassokrav från oss?

Logga in på Mitt Ärende med ditt BankID. Där får du översikt och kan betala. Vill du prata med någon fyller du i mailformuläret eller ringer oss på 0771-23 24 00

Har du fått ett inkassokrav?

Logga in på Mitt Ärende med hjälp av BankID om du vill betala eller se status.      

Kontakta oss

Har du fått ett brev från oss och har frågor om ditt ärende? Fyll i formuläret eller ring oss på 
0771-23 24 00

 Missnöjd med hanteringen?

Här kan du läsa mer om hur du lämnar allmänna synpunkter på handläggningen av ditt ärende. 


Vi kan hjälpa dig på flera olika språk!



Hur vill du betala? 

För dig som har en skuld till oss finns det nu flera olika sätt att betala. När du loggat in på Mitt Ärende kan du se vilka alternativ du har.



Vad är en betalningspåminnelse och vad händer när det går till inkasso?

1. Påminnelse
2. Inkassokrav
3. Betalningsföreläggande

Alla kan glömma, få ont om pengar en period eller av annan anledning missa en betalning. Får du ett brev med en påminnelse från ett inkassobolag betyder det att du så snabbt som möjligt bör betala. Om inte riskerar du att få ett betalningsföreläggande från Kronofogden som kan leda till en betalningsanmärkning.