ATG - Bättre kundservice och effektivare etableringsprocess

AB Trav och Galopp (ATG) ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. De erbjuder spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt hos drygt 2 000 butiker, i digitala plattformar samt på 36 trav- och galoppbanor runt om i landet.

Projektet

Visma Consulting utvecklade en karttjänst för både internt och externt bruk. Den externa kartlösningen gör det enkelt för kunderna att snabbt hitta närmaste ATG-butik. Den interna lösningen är ett viktigt verktyg i företagets tillväxtstrategi då den används för att identifiera nya ATG-butiker.

Kravställning

ATG:s kravlista var kort: företaget behövde en ny karttjänst som är modern, mobil och lätthanterad och som hämtade data korrekt och snabbt.

Mobilanpassad karttjänst

Karttjänsten som Visma Consulting utvecklat för att passa ATG:s behov är implementerad på deras hemsida, där man som kund nu enkelt kan söka efter ATG-butik eller se närmsta ombud baserat på kundens position.

Internt använder ATG karttjänsten som ett etableringsverktyg. Både när man är ute i fält eller sitter vid sitt skrivbord kan man lätt hitta de butiker som har skickat in en förfrågan om att bli ATG-ombud.

Funktioner:

  • Kartlösning med sökfunktion
  • Tydlig information om närmaste ATG-butik
  • Mobilanpassad

 


“Vi har äntligen ett verktyg med korrekt data som fungerar bra. Med en mobilanpassad kartlösning för våra kunder kan vi erbjuda bättre service och få en snabbare etableringsprocess.”

Robert Björklund, Store Development Specialist, ATG

GIS API - Anpassade lösningar

Läs mer om GIS API - En skräddarsydd GIS-lösning med kart- och informationstjänster som enkelt integreras med era affärssystem.

GIS API

Boka kostnadsfri konsultation