Smidig lönehantering i Visma Personec P

Visma Personec P är ett system för tid, bemanning och lön i offentlig sektor. Medarbetarna rapporterar själva sina avvikelser och kan se sin preliminära lön när de vill. Många funktioner kan nås från en smartphone. Det underlättar för både medarbetare och chefer.

Följ upp händelser i realtid

I Visma Personec P rapporterar medarbetaren själv in sina avvikelser, som chefen sedan får attestera. Lönen baseras på det som attesterats och i bemanningen kan du se resultatet i realtid. Till exempel kan du justera under- eller överbemanning direkt.

Lön och tid kan simuleras i realtid och visas för medarbetare, chef och löneadministratörer. Det gör att kvaliteten säkras tidigt. Lön och HR slipper arbetsanhopningar i slutet av månaden och får ett jämnare arbetsflöde.

Fördelar med Visma
Personec P

  • Tillgång till lön innan den är utbetald.
  • Lättåtkomlig från dator, iPad eller smartphone.
  • Gemensam schemaplanering för arbetstagare och arbetsledare.
  • Väl utvecklat stöd för integrationer med kontering som skickas direkt till ekonomisystemet.
  • Färdiga och lättillgängliga rapporter.
  • Utformat i samarbete med HR-specialister, chefer och användbarhetsspecialiser.

Rutin för schemabemanning ingår

Visma Personec P är ett av få system med schemabemanningsrutin, det vill säga en gemensam schemaplanering för medarbetare och chefer. Systemet är rollbaserat och kan anpassas efter de olika användarnas behov.

Du kan få systemet som licens (programvara), tjänst via molnet eller helt outsourcat. Visma Personec P är en integrerad del i Visma Public Business Suite, men går också att köpa separat.

Många funktioner i smartphone

Många funktioner kan nås direkt från en smartphone. Medarbetaren kan till exempel se sin arbetstid, ansöka om semester, simulera kvarstående semesterdagar, se sin lönespecifikation samt göra tidsregistrering.

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig. Du når oss även på
010-141 15 00 eller sales.enterpriseab@visma.com.

Kontakta oss