UX-design

Användarupplevelse handlar om att göra dina kunder nöjda

Ge dina kunder den bästa upplevelsen

Våra kunder är bara nöjda om deras kunder är nöjda. Därför har vi ett team specialister i UX- och UI som är helt fokuserade på att göra din webbutik användarvänlig och optimerad till sin fulla potential.

 

Varför besöker kunderna din webbsida

Det är frågan du måste ställa dig om du vill att din webbutik ska bli en succé. Lyssna på dina kunder och upptäck hur de använder din webbsida, vad de har för förväntningar och hur du kan hjälpa dem att uppfylla sina förväntningar. Våra UX-experter kan rekommendera lämplig design och utveckla en webbsida så att den är attraktiv, engagerande och behåller dina kunder

 

Vi hjälper dig att vara dig själv

Varje webbutik är unik, och varje kundkrets är unik. Något som fungerar för någon annan kanske är helt fel för dig. Vi testar och optimerar alla lösningar, skräddarsyr dem för dina kunder. På detta sätt kan du bygga upp dina kunders förtroende för dig, de uppskattar varje köpupplevelse, och de återkommer om och om igen.

 

Vänliga råd

Du kan fråga oss om allt. Vi har expertisen inom UX och UI, och vi vill gärna dela med oss av våra kunskaper. Med workshops, gemensam kreativitet och möten samarbetar vi med dig för att hitta rätt design för din verksamhet och dina kunder.

Analys: metoden som ligger bakom UX-magin

Analysering ligger i centrum av UX-design och hela processen, eftersom varje steg tas utifrån dess resultat. Innan vi påbörjar ett nytt projekt tar vi reda på mängden och omfattningen av analyser att utföra. Sedan skräddarsyr vi dem till projektets behov och budget. Med andra ord så analyserar vi inte i onödan. Vi utför två typer av analyser: företagsanalys och användaranalys.

Företagsanalys

Först fastställer vi företagsstrategier, behov och mål. Vi intervjuar ägare/intressenter och utför en jämförelse med konkurrensen – vilka era konkurrenter är, vad de är bra på, hur du kan bli bättre.