UX design magento

UX-design

Vårt fokus är att skapa den bästa användarupplevelsen i din Magento-butik

Ge dina kunder den bästa upplevelsen

Vi vet att du som kund är nöjd när dina kunder är nöjda. Därför erbjuder vi ett team med specialister i UX- och UI som är helt fokuserade på att göra din webbutik användarvänlig och optimerad till sin fulla potential.

Fråga oss om våra UX -tjänster

 

Varför besöker kunderna din webshop?

Det är frågan du måste ställa dig om du vill att din webbutik ska bli en succé. Lyssna på dina kunder och upptäck hur de använder din hemsida, vad de har för förväntningar och hur du kan hjälpa dem att uppfylla dem. Våra UX-experter kan rekommendera lämplig design och utveckla webbutiken så att den är attraktiv, engagerande och får dina kunder att konvertera i större utsträckning.

 

Vi hjälper dig att vara dig själv

Varje webbutik är unik, och varje kundkrets är unik. Något som fungerar för någon annan kanske är helt fel för dig. Vi testar och optimerar alla lösningar och skräddarsyr dem för dina kunder. På detta sätt kan du bygga upp dina besökares förtroende för dig, så de uppskattar varje köpupplevelse och blir återkommande kunder.

Vänliga råd

Du kan fråga oss om allt. Vi har expertisen inom UX och UI, och vi vill gärna dela med oss av våra kunskaper. Med workshops, gemensam kreativitet och möten samarbetar vi med dig för att hitta rätt design för din verksamhet och dina kunder.

Analys: metoden som ligger bakom UX-magin

Analys är själva kärnan i UX-design och är en ständig ledsagare under hela processen, eftersom varje steg tas utifrån dess resultat. Innan vi påbörjar ett nytt projekt tar vi först reda på hur pass omfattande analyser som krävs. Sedan skräddarsyr vi dem efter projektets behov och budget. Med andra ord så analyserar vi inte i onödan. Vi utför två typer av analyser: företagsanalys och användaranalys.

Företagsanalys

Först fastställer vi företagsstrategier, behov och mål. Vi intervjuar ägare/intressenter och utför en konkurrensanalys – vilka är era konkurrenter, vad är de bra på och hur kan du bli bättre?

Användaranalys

Härnäst analyserar vi dina kunder - vilka behov och förväntningar de har när de besöker din webbsida. Vi gör detta med hjälp av hemsideanalyser, användarintervjuer och frågeformulär. Med resultaten i hand kan vi skapa fiktiva användare med olika användarprofiler. Med hjälp av dessa kan vi fokusera på era kunders behov.

Tydlig planering

Innan vi påbörjar processen lägger vi upp en tydlig plan. Denna kan bestå av:

Kartläggning av användarnas väg på sidan

Vi gör en visuell kartläggning av alla steg dina användare tar, hur de använder och tar sig fram på webbsidan, från första besöket till utcheckning.

Informationens arkitektur

Vi planerar en struktur för din webbsida som är logisk och användarvänlig.

Funktionell specifikation

Vi planerar noggrant vilka funktioner som är nödvändiga för din webbsida, och vilka som inte är det.

Användartest

Vi testar alla lösningar med hjälp av riktiga personer för att se hur de använder sidan.

Från stomme till perfektion

Innan vi implementerar en design bygger vi upp en stomme baserad på dina preferenser. På så sätt kan du se exakt hur allt fungerar och hur det ser ut. Vi implementerar ingenting förrän det är helt perfekt.

Implementering

När den grundliga analysen är klar och när planeringsfasen är avslutad kan våra utvecklare sätta allt live. Din webbutik blir publicerad och tillgänglig för hela världen.

Hur vi ökar din konvertering och förbättrar kundupplevelsen

Vi hjälper dig att optimera din webbutik vid varje steg med följande metoder:

 

Heat maps och inspelningar

Vad ser dina kunder när de besöker din hemsida? Vad missar dem, och hur långt scrollar dem? Heat maps och inspelningar kan ge oss värdefull information om hur engagerade dina kunder blir av din webbutik och om de stöter på eventuella hinder och flaskhalsar.

 

 

Google Analytics

Datainsamlingens gudfader Google Analytics är ett enastående verktyg för att förstå dina kunder. Ibland kan det dock vara otympligt och förvirrande att sila fram relevant information i den enorma mängden data som verktyget samlar in. Vi ger dig råd om vilka rapporter som är relevanta för dig, och hur du bäst kan använda insamlad data för optimering.

 

Verklighetbaserad analys

För riktigt granulär data går vi direkt till dina kunder och frågar dem hur de använder din webbsida, varför de använder den och vilka deras förväntningar är. Varför besökte de sidan idag utan att köpa något? Hur kan vi förbättra öppettider? Vi vet vilka frågor som är viktiga att ställa vid rätt tidpunkt för att vi på bästa sätt ska kunna förstå dina kunder och skapa en bättre upplevelse för dem.

 

A/B-testning

A/B-testning är inte bara för CTA-färger och liknande. Det kan också testa värdepropositioner och användarvänlighet. Borde du ha fyra produkter i samma rad på en kategorisida, eller bara tre? Vi kan ta reda på detta när allt är på plats och utveckla A/B-test efter dina behov.

PolarCore

Visma Digital Commerce utvecklar och driver en av de mest använda designramarna för Magento: PolarCore. Det här ramverket har använts i tusentals webbutiker baserade på Magento, inklusive alla våra 350 Magento-kunder. PolarCore är optimerad för UX och SEO samt är skräddarsydd efter dina behov.

 

Optimering

Vi söker efter trender, senaste forskningen och upptäckterna inom optimering. Vi samarbetar även med flera internationella experter så att vi kan leverera världsbäst CRO.