Digitala kvitton

Få digitala kvitton direkt i fakturahanteringslösningen.

Kontakta oss

Bli av med papperstrassel! Hantera kvitton digitalt. 

Genom att gå över till digitala kvitton kan företag spara från hundra till tusen timmar i hanteringskostnader. Eftersom kvitton arkiveras digitalt bidrar det till bättre miljö och minskade arkiveringskostnader.

Medarbetarna slipper manuell hantering av papperskvitton och kan lägga tid på mer värdeskapande uppgifter. Borttappade kvitton är inte längre ett problem och du får bättre data i systemet som hjälper dig att fatta smartare inköpsbeslut.

Digitala kvittons fördelar:

Besparingspotential

Spara tid och pengar med automatiserat flöde och digital arkivering.

Skippa papperstrassel

Få kvitton digitalt i Proceedo eller annan fakturahanteringslösning.

Minskad miljöpåverkan 

Reducerat antal papperskvitton bidrar till ett mer hållbart samhälle.

Region Gotland får digitala kvitton direkt i fakturahanteringslösningen

Vi fann en lösning för att förenkla kvittohanteringen, säger Mikael Wollbo, inköpsansvarig på Region Gotland. Nu kan användarna i Region Gotland ta en bild av kvittot med en mobilapp och varje kvitto kopplas sedan till det enskilda köpet i e-fakturan för kortet.

Läs om kundcaset
Kundcase gotland photo

Läs rapporten om Kvittohantering 2017. 

Vi frågade svenska företag om hur deras kvittohantering fungerar idag. Företagen verkar i ett stort antal branscher jämt fördelade mellan stora, mellanstora och mindre bolag. Läs rapporten!

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
digitala_kvitton_kvittobarometern photo

Nordea sparar 16 650 timmar på ett år med automatiserad kvittohantering. 

Kwicks lösning för digitala kvitton har integrerats med Nordeas fakturahanteringssystem Visma Proceedo och företagskortet First Card. Kvittohanteringen har därmed automatiseras för Proceedo-användarna, säger Morten Hedegaard Head of Processes & Infrastructure - Group Procurement på Nordea. 

Så funkar digitala kvitton hos Nordea
Kundcase photo

Kontakta försäljningen

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
Stefan Norr photo

Stefan Norr
telefon 010- 14 13 330

Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen här.