Genom att gå över till digitala kvitton kan företag spara från hundra till tusen timmar i hanteringskostnader. Eftersom kvitton arkiveras digitalt bidrar det till bättre miljö och minskade arkiveringskostnader.
Medarbetarna slipper manuell hantering av papperskvitton och kan lägga tid på mer värdeskapande uppgifter. Borttappade kvitton är inte längre ett problem och du får bättre data i systemet som hjälper dig att fatta smartare inköpsbeslut.
Spara tid och pengar med automatiserat flöde och digital arkivering.
Få kvitton digitalt i Proceedo eller annan fakturahanteringslösning.
Reducerat antal papperskvitton bidrar till ett mer hållbart samhälle.
Vi fann en lösning för att förenkla kvittohanteringen, säger Mikael Wollbo, inköpsansvarig på Region Gotland. Nu kan användarna i Region Gotland ta en bild av kvittot med en mobilapp och varje kvitto kopplas sedan till det enskilda köpet i e-fakturan för kortet.
Läs om kundcasetVi frågade svenska företag om hur deras kvittohantering fungerar idag. Företagen verkar i ett stort antal branscher jämt fördelade mellan stora, mellanstora och mindre bolag. Läs rapporten!
Kwicks lösning för digitala kvitton har integrerats med Nordeas fakturahanteringssystem Visma Proceedo och företagskortet First Card. Kvittohanteringen har därmed automatiseras för Proceedo-användarna, säger Morten Hedegaard Head of Processes & Infrastructure - Group Procurement på Nordea.
Så funkar digitala kvitton hos NordeaStefan Norr
telefon 010- 14 13 330