Choose language

Samla alla inköp,
alla fakturor och hela inköps­processen

Proceedo är en heltäckande molnlösning för hela inköpsprocessen, från avtal och order, hela vägen till fakturering och uppföljning.

Advanced banner screenshot_with-phone_frontpage_4 Advanced banner screenshot_with-phone_frontpage_4

Samla alla inköp, alla fakturor och hela inköpsprocessen

Proceedo är en heltäckande molnlösning för hela inköpsprocessen, från beställning till betalning

Analytics_UI_en

Få ordning på inköpen.
Få inköpsprocess på köpet.

Vad gör Proceedo till Sveriges mest använda system för inköp och faktura?

shape_1

Mer värde i varje leverantörsavtal

När varor och tjänster köps på redan överenskomna avtal sparar er organisation i snitt 10-15% på beställt nettobelopp. Med stöd för uppföljning och visualisering av spend har ni förutsättningar för att skapa ännu bättre villkor i ert nästa avtal.

shape_2

Spara tid och resurser

Automatiska inköpsflöden med autokontering; fakturahantering som automatiskt matchas upp mot ordern; AI som hjälper hela organisationen med sina inköp. Proceedo frigör både tid och resurser till mer värdeskapande uppgifter.

shape_3

Kontroll över hela inköpsprocessen

Säkra avtalstrohet och kvalitet; godkänn eller neka kostnader innan de uppstår – med Proceedo får ni förutsättningar för att ta kontroll över hela er inköpsprocess.

Automation och säkrad avtals­trohet i era inköp

När alla leverantörer och beställningssätt finns i samma lösning är det lätt att köpa rätt i hela verksamheten. Vårdbiträdena kan själva köpa in veckans matsedel och IT-avdelningen köpa in rätt datorer - enligt de avtal ni har. Vill någon beställa 500 kilo avsmältningsmedel från ett avtal utanför Proceedo? Neka den kostnaden innan den uppstår och dirigera om beställaren till vanligt vägsalt. 

Behandla sedan den fakturan i samma system och den matchas automatiskt upp mot ordern. Funktionerna i Proceedo förenklar vardagen för hela organisationen, från förskolelärarna till ekonomi- och inköpsavdelningarna.

Advanced banner screenshot_background-color_purchase_IT-products Advanced banner screenshot_background-color_purchase_IT-products

Fakturahantering

Synkroniserat och automatiserat - så hanteras fakturor i Proceedo

Ett heltäckande purchase to pay-system gör det enkelt att sänka kostnaderna, öka kontrollen och låta medarbetare fokusera på mer värdeskapande uppgifter. 

När inköp och faktura hanteras i samma system kan fakturor automatiseras och minska det manuella arbetet med ända upp till 85%. Behöver en manuell kontering göras? Få hjälp av en AI-baserad förslagskontering som gör det lätt att göra rätt även för den mindre vane användaren.

Minimera antalet repetitiva arbetsuppgifter och betala i tid med automatiserade fakturor i Proceedo.

Advanced banner screenshot_background-transparent_mid-top Advanced banner screenshot_background-transparent_mid-top
Element1

AI-baserad förslagskontering

AI och Machine Learning (ML) i Proceedo förenklar vardagen för hela organisationen. Ni sparar värdefull tid och ökar kontrollen.

Element2

Tjänste- och konsultbeställningar

Proceedo + Vakanta säkerställer rätt kompetens till rätt pris. Och inte minst – rätt villkor för både rekryterare och konsult.

Element3

Konkurrensutsättning till betalning

FKU-modulen i Proceedo riskminimerar och säkerställer rätt inköp redan från konkurrensutsättning till betalning.

Vanliga frågor om Proceedo

Ja. Med Proceedo hanterar du enkelt flera organisationer och länder i samma uppsättning.

Ja. Proceedo stödjer alla typer av beställningar, oavsett om det avser tjänster, produkter, rekvisitioner, öppna ordrar eller förfrågningar.

Ja. Oberoende affärssystem integreras det smidigt mot Proceedo. Vi har stor erfarenhet och en väletablerad integrationsplattform.

Läs mer om integrationer till och från Proceedo.

Här kan du läsa om en lyckad integration mellan Proceedo och SD Worx (Tidigare Aditro). 

Hur stora blir vinsterna?

När hela inköpsprocessen automatiseras med hjälp av Proceedo

15 MSEK för ledande norsk laxproducent

När Bremnes Seashore automatiserade inköpsprocessen kunde de snabbt konstatera att vinsterna blivit stora - både räknat i pengar och klimatbesparing. Under 2020 gjordes inköpsbesparingar på 15 MSEK jämfört med året innan.

bremnes_thumbnail

En automatiserad inköpsprocess på Chalmers

Effektivitet och ökad lönsamhet blev två stora vinster när Chalmers valde Proceedo som e-handelslösning. Med rätt verktyg för effektiva inköp sänktes kostnaderna och inköpsprocessen blev mer flexibel.

kundreferens-chalmers-tekniska-hogskola-692x461

Bli inspirerad av våra kunder

Läs om andra kunders upplevelser och lär dig mer om hur Proceedo kan effektivisera och automatisera er inköpsprocess.

Triangle-mask_people1

Använd Proceedo som en möjlig­görare. För saker du inte trodde var möjligt.

Proceedo möjliggör bättre kontroll över spend för stora och transaktionsintensiva organisationer. De rätta inköpen, inte de många. Förenklar och automatiserar så att organisationer kan fokusera på sin kärnverksamhet. Proceedo gör det enkelt att lyckas med upphandling och inköp.

Lyckas med Proceedo

Proceedo
Success

Sätt och uppnå höga mål med rätt Proceedo Succes Plan. Få guidning och vägledning för att på riktigt lyckas med Proceedo.

Proceedo
Community

Kunskapsdelning, kompetenshöjning och erfarenhetsutbyte i ett community av och för Proceedo-experter.

Proceedo +
din favoritlösning

Med Proceedo+ kan ni lägga till genomtänkta lösningar för specifika utmaningar. Smidigt integrerat i Proceedo.

Vill du boka en demo?

Fyll i formuläret så hör vi av oss till dig inom kort för att boka in ett möte.

 

Har du redan bestämt dig och vill prata med säljteamet direkt?

 

För dig som letar efter support