
Analytics för retail
Omnikanalsstrategi är den nya industristandarden, därför är visualisering och tillgänglighet av data viktigare än någonsin.
Omnikanalsstrategi är den nya industristandarden, därför är visualisering och tillgänglighet av data viktigare än någonsin.
I retail-industrin förändras takten ständigt och konkurrensnivån är hög. Digitalisering har förändrat landskapet inom retail och e-handel har blivit en viktig försäljnings- och marknadsföringskanal. Produktinformation har aldrig varit så lätt tillgänglig för kunderna vilket leder till högre förväntningar och krav om personalisering.
Kunderna är mer uppkopplade och informerade än någonsin. Dagens "dolda konsumenter" använder mobila och sociala medier för att jämföra produkter och göra inköp var som helst, när som helst. Samtidigt förväntar de sig effektivitet och en omnikanal-upplevelse när man handlar.
Att erbjuda kunden möjlighet att se hela leveranskedjan från orderköp till slutleverans har gått från att vara något som har varit bra till ett måste. Dessutom krävs det att en beställd produkt skickas från leverantören endast timmar efter att den har beställts, och att detaljhandlarna erbjuder ett flexibelt och enkelt returarrangemang.
De fysiska butikerna måste fokusera på att vara ett kundtjänstcenter och ett nav för leveranskedjan. Butikerna kommer att vara en viktig bidragsgivare till distributionsnätet.
Medan omnikanalen har fått vissa återförsäljare att stagnera, ser andra detta som en möjlighet. I den här e-booken avslöjas de stora förändringarna som händer i detaljhandeln och hur du ska förhålla dig till dem.
Dagens konsumenter är mer informerade än någonsin och förväntar sig att informationen ska vara lättillgänglig för dem hela vägen. För att möta dessa höga förväntningar på informationsdelning måste man ha en tydlig översikt över all data. Med Qlik-dataanalys kan du kombinera all din data, generera värdefulla insikter och ändra din detaljhandel så att den blir snabbare, mer lyhörd, smartare och mer kundorienterad.
av kunder förväntar sig att kunna se leveranskjedjan
av detaljhandlare behöver en intern översikt
har en enkel översik internt och för kunder
Lär dig hur du använder data för att förbättra kundupplevelser och öka kundvärdet genom att ladda ner vår infographic.
Qlik gör det möjligt att sömlöst omvandla en mängd data till detaljerad kundinformation som ger dig en fördel på marknaden. Genom att samla in omnichannel-data kan du skapa en omfattande bild av dina kunders köpvanor och preferenser.
Hur kan du möta förväntningarna från dagens konsumenter, följa med förändringaroch hitta sätt att upprätthålla en konkurrensfördel? Genom att ge alla i organisationen tillgång till insikt i din data på ett visuellt och enkelt sätt.
av kunderna är mer benägna att köpa från varumärken
som känner igen dem och erbjuder dem relevant
innehåll och erbjudanden för deras behov.
Mer än 1100 retailföretag runt om i världen har använt Qlik för att förvandla sina data till handlingsbara insikter. Många av dem använder en eller flera av de lösningar som granskas i den här e-boken för att använda sina data mer effektivt.