Tillbaka till huvudmeny

Ett nytt sätt att jobba med kundnöjdhet växer fram på Proceedo

Under 2021 har vi på Visma Proceedo fokuserat på att ta reda på vad våra kunder verkligen behöver. Hur kan vi säkerställa att våra kunder lyckas med sitt inköpsarbete och verkligen maximerar värdet av Proceedo i sin organisation? Och hur kan vi arbeta kring detta i en proaktiv leverans som stöttar och driver arbetet framåt.

När vi lyckas tillsammans

Vi vet att de kunder som både har en bra upplevelse av vår leverans och som verkligen lyckas implementera ett effektivt nyttjande av systemet i sin verksamhet, också är de som skapar det allra mesta värdet för sin egen organisation. Då har vi lyckats tillsammans. För att säkerställa att våra kunder är framgångsrika med Proceedo, behöver vi alltså tillsammans sätta gemensamma mål och proaktivt arbeta för att nå så högt som möjligt inom respektive område.

Vi brukar därför titta på två delar som definierar våra framgångsrika kundsamarbeten:

  • Hur nöjd är kunden med vår leverans som helhet, men också i varje enskild touchpoint såsom supportärenden och eller användarupplevelsen i systemet?
  • Hur mycket värde skapar vi för kunden genom att säkerställa rätt köp på rätt avtal (avtalstrohet), men också utifrån process och automationsbesparingar genom Proceedo?

Så vad förväntar sig kunderna av oss?

Under 2021 har vi genom flertalet kundundersökningar tittat närmare på vad våra kunder rent konkret behöver för att bättre stödja dem i deras vardag. I toppen av listan hittar vi proaktivitet, transparens och en betrodd partner inom domänen behov till betalning. Och ja, vi både vill och kan svara upp till detta och vara den partner våra kunder behöver.

Proceedo Community

Ett steg på resan tillsammans blir att komma igång med vårt nya Community, vilket är planerat att lanseras under januari 2022 och därefter utvecklas över tid tillsammans med våra kunder. Med Communityt är vår ambition att skapa en större transparens och en naturlig källa för kunskap inom domänen e-handel / purchase to pay. Dessutom blir det en plattform för interaktion och samtal.

Vid lanseringen av Community kommer våra kunder bland annat ta del av:

  • Information om uppdateringar
  • System status
  • Best Practises, frågor och svar
  • Instruktionsfilmer
  • Delta i vår användarpanel
  • Samtal och diskussioner med andra och den gemensamma kompetens som finns bland alla aktiva kunder på Communityt.

Vi hoppas på att vi med communityt underlättar för alla som jobbar med Proceedo att fortsätta sin kunskapsresa tillsammans med oss.

Rätt plan för din organisation

Förutom en plats där det är enkelt att hitta kunskap om Proceedo i synnerhet och e-handel i allmänhet, vet vi att våra kunder längtar efter mer proaktiv guidning för att få ut mer värde från sin e-handel. Vi vet också att långt ifrån alla kunder har en stor inköpsorganisation med lång erfarenhet i bagaget eller tydliga mål för den delen.

Samtidigt sitter vi på Visma Proceedo på unik kunskap. Vi har den kollektiva erfarenheten från 170 köpande kunder (2500 organisationer) samlat i en molntjänst implementerad, driftad och supporterad av oss. Denna position ger oss unika insikter kring best practice och rekommendationer vi kan använda för att tillsammans skapa maximalt värde för ert inköpsarbete och den bästa Proceedo-uppsättningen för just er.

Det finns ingen one size fits all och oavsett ambitionsnivå vill vi möta er där ni är. Under 2022 lanserar vi därför ett bredare spektra av Success Planer som ger möjlighet till proaktivt samarbete för att växla upp värdet av er e-handel. 

Att våra kunder lyckas med Proceedo är vårt huvuduppdrag och genom både ett nytt Community och proaktiva Success Planer tillsammans med våra kunder, ser jag fram emot fler framgångsrika exempel på det under 2022.

Till dess vill jag önska er alla en god jul och ett gott nytt år.

Erica Masman,
Director of Customer Success på Visma Proceedo

// Erica Masman, Customer Success Director på Visma Proceedo

Mest populära

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.