9 500 skäl till att besöka IKEA.
Framgångssagan IKEA är en lång och effektiv berättelse om människor och möbler i skön förening. Stolar och bord och mattor och soffor – och då har vi ändå bara har gläntat på dörren märkt ”IKEAs hela sortiment”.
Framgångssagan IKEA är en lång och effektiv berättelse om människor och möbler i skön förening. Stolar och bord och mattor och soffor – och då har vi ändå bara har gläntat på dörren märkt ”IKEAs hela sortiment”.
Det är skillnad på en lyckad kick-off och ett uppstartsmöte med snarkningar. Här kommer fyra tips från vår leverantör Svenska Möten för att ni ska få ut det mesta av ert event.
Det gamla anrika PUB-huset i Stockholm har som bekant ”bytt om” till hotell. Vi checkade in och testade mötesrummen, maten och sängarna på signaturhotellet Haymarket by Scandic.
Nu får kunder hos Visma Advantage kraftigt rabatterade priser på printerlösningar. Tillsammans har Visma Advantage och Ricoh tagit fram tre konkurrenskraftiga lösningar med multifunktionsprinters anpassade för både det lilla och stora kontoret.
Den digitala revolutionen kommer till oss med en rad champagnedoftande värdeord. Som datadriven marknadsföring, där data och analys utgör en central del av beslutsunderlaget för marknadsarbetet. Men utan en effektiv implementering av ny teknik så blir tekniken i sig mindre intressant…
Sedan 1992 utses Sveriges bästa B2B-kundservice i en nationell tävling. Och för andra året i rad vann Visma Advantage. Vi slog oss ned med Mattias Erasmie, Customer Success Manager på Visma Advantage, för att ställa några frågor.
Ordet digitalisering är ur ett näringslivsperspektiv starkt förknippat med konkurrenskraft. Men processen är inte bara en fråga om att skapa nya digitala infrastrukturer, uppfinna kanaler och göra produkter smartare…
En stor del av företags miljöpåverkan utgörs av inköp – en nyckel i miljöarbetet som går att påverka även för mindre företag. Här kommer 3 tips som gör skillnad för miljön, ofta utan att kosta en enda krona.
Efter förra årets seger i SM i Kundservice är förväntningarna höga. Och framgången verkar inte ha gjort kundservice-gänget mätta. Utnämningen till ”Sveriges bästa kundservice” har gett blodad tand. Siktet är inställt på en ny titel!
Färre än hälften av Sveriges småföretagare tar hänsyn till miljön när de gör inköp till företaget. Trenden med stigande miljömedvetenhet är bruten och för första gången pekar utvecklingen nedåt. Det visar Vismas Affärsbarometer, en ny undersökning bland 1400 små och medelstora företag.
Visma har slutit ett nytt avtal med Qtym businesspartner. Avtalet ger kunder hos Visma Advantage låga priser på de tre tjänsterna Telefonpassning, Växel på distans och Kundtjänst. Samtliga kundservicetjänster följer samma konkurrenskraftiga prismodell och kan anpassas efter kundens behov.
Nu är resultatet från affärsbarometern här. Småföretagens framtidstro är stark i höst – nästan varannan småföretagare i Sverige räknar med ökad försäljning under det kommande halvåret. Dessutom planerar de fler inköp än förra hösten.
Visma har tecknat avtal med hemelektronikjätten Elgiganten. Avtalet ger kunder till Visma Advantage rabatter på produkter inom samtliga kategorier i kedjans sortiment. De förmånliga priserna gäller i alla Elgiganten-varuhus, i webbshoppen samt i Elgiganten Phone House-butiker runt om i landet.
Att ständigt känna sig stressad och aldrig ha nog med tid är inget ovanligt för småföretagare. För att hjälpa till har vår kundservice samlat 5 tips på hur du kan maxa effektiviserandet av våra rabattavtal. Så slipper du känna att känna att företagets inköp stjäl dyrbar tid från resten av dina arbetsuppgifter!
Det senaste tillskottet av leverantörer hos oss på Visma Advantage är en jätte inom hemelektronik – SIBA. Avtalet innebär att våra kunder får rabatter på allt från vitvaror till dataprodukter, i alla butiker och webbshopen. På sikt kommer avtalet att övergå i ett samarbete med NetOnNet i och med kedjornas pågående sammanslagning.
Sveriges starka konjunktur skiner på småföretagarna. Men orosmoln hotar och kan snabbt dra in över landet. Snart redovisar vi resultatet av höstens affärsbarometer, och har vänt oss till Företagarnas chefsekonom Daniel Wiberg för en sista prognos.
Stöter man på begreppet ”användarvänligt” brukar man tänka i termer om hur lätt det är att navigera bland menyer och knappar i systemet. Men tänk om det mest användarvänliga systemet är det som du knappt behöver använda?
I ena ringhörnan står Sveriges starka ekonomi – påhejad av låga räntor och ökande sysselsättning. I den andra står omvärldens låga efterfrågan och oro. Vad kommer egentligen väga tyngst för småföretagarna? Inför höstens Affärsbarometer har SBAB:s chefekonom Tor Borg gett oss sitt förhandstips på resultatet.