Tilläggstjänster

Skräddarsy Visma Severa efter just era behov med utökad funktionalitet.

Säljstöd och kundhantering

Aktivitetshantering

Aktivitetshantering

Hantera kalendrar, uppgiftslistor och bokningsbara resurser online. Följ enkelt upp all kundinteraktion, ärende för ärende.

Skapa offert

Skapa offerter

Gör fler affärer med bättre offerter. Resurser, prissättning och mallar utgör grunden för en vinnande offert. När parterna är överens omvandlas offerten automatiskt till projektplan.

Webmerge

Extern integration med tredjepartsprodukten Webmerge för utökade möjligheter att formatera offerter enligt era egna mallar och skicka offerter på flera olika leveranssätt.

Projektledning

Resurshantering

Avancerad resurshantering

Fatta rätt beslut i tid. Resursplanera enligt schema för bättre överblick och planera beläggning i procent eller per timme för anställda och resurser som fordon och mötesrum. 

Extranet

Extranet

Dela projektinformation med kunder, partners och leverantörer. Extranet är en extern inloggning där du bestämmer vilken information som ska visas. Bjud in till samarbete och feedback, attestering av timmar eller godkännande av fakturor.

 
Intäktsredovisning

Intäktsredovisning

Tillägget för intäktsredovisning gör det möjligt att se, söka och ändra den månatliga distributionen av projektintäkter. Se enskilda projekt, hela projektportföljer eller affärsenheter. Du kan sätta räkenskapsperioden där intäkterna ska redovisas före eller efter fakturering och betalningar.

Dela dokument

Google Drive

Lagra filer till dina projekt i Google Drive och integrera ditt Google Apps företagskonto med Visma Severa för att enkelt kunna samarbeta, dela och organisera dina dokument.

 

Tid- och utläggshantering  

Tidsuppföljning

Avancerad tidsuppföljning

Förenklar sammanställning och attestering av arbetstimmar. Hantera flextid, frånvaro och semester direkt i Visma Severa.

Reseersättning

Reseersättning och utlägg

Förenkla hanteringen av reseräkningar, fakturering och återbetalning. Användaren lägger in sina kostnader för resor, logi och traktamente kopplat till interna- eller kundrelaterade projekt. Kvitton bifogas sedan elektroniskt och allt skickas in för godkännande. Arbetsledaren kan enkelt granska, redigera, exportera och godkänna utläggen. Efter godkännande läggs dessa automatiskt till i projektens fakturaunderlag eller som ofakturerbar kostnad.

Fakturering  

Återkommande fakturering

Återkommande fakturering

Ett tidsbesparande verktyg som ser till att återkommande fakturor för exempelvis service- eller underhållstjänster, förskottsbetalningar eller licenskostnader betalas i tid.

Autoinvoice

AutoInvoice

Skicka fakturor till en fakturaväxel, som håller reda på om dina kunder kan ta emot elektroniska fakturor (Svefakturor) eller vill ha fakturorna via e-post eller utskrivna. 

Handla med flera valutor

Fakturera i flera valutor 

Välj bland över 160 valutor och fakturera olika kunder i flera valutor.

Rapporter

Grafiska rapporter

Grafiska rapporter

Skapa tydliga rapporter över försäljning, ordrar, fakturerade timmar, vinst, kostnader och utlägg eller aktiviteter. Jämför med tidigare perioder eller ställ resultat mot prognos. Rapporterna kan sparas antingen som länk på din startsida för daglig översikt eller i ett rapportgalleri.

KPI

KPI

Mät nyckeltal som är viktiga för just er verksamhet och utvärdera och jämför sedan resultatet med era affärsmål.

Organisatoriska hierarkier

Organisatoriska hierarkier

Organisera olika delar av ditt företag såsom interna avdelningar, affärsenheter, internationella anläggningar eller dotterbolag för en tydligare överblick.

 
Aktivitetshistorik

Aktivitetshistorik

Spåra ändringar och händelser via en aktivitetslogg. Du har alltid full koll på vem som gjort vad och när.

Upptäck möjligheterna.

Se vad Visma Severa kan göra för ditt företag.

Testa gratis i 30 dagar

Hör av dig till oss

Vi finns här för att besvara dina frågor och funderingar.

Daniel Finnell 
Sales
daniel.finnell@visma.com
0731 40 27 27

Simon Euström
Sales - direct and partners
simon.eustrom@visma.com
0736 568 303

Eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig

SUPPORT

08-619 60 50
severa.support@visma.com

Öppettider

Telefonsupport: Måndag till fredag 9 – 15 (lunchstängt kl 12-13)
E-postsupport: Måndag till fredag 8 – 17

Dag före röd dag stänger vi kl 12.