Hantering av leverantörsfakturor

För en mer effektiv och miljövänlig hantering av leverantörsfakturor kommer Visma Software AB from 1 januari 2017 endast emot e-fakturor. Vi samarbetar med InExchange och där finns det flera olika alternativ för leverantörerna att skicka e-fakturor. Kan ni redan idag skicka en Svefaktura så använder ni er befintliga lösning.

Vår samarbetspartner InExchange erbjuder olika möjligheter för att ni ska kunna skicka e-faktura.

Kontakta InExchange för mer information: telefon 0500-446360, info@inexchange.se, www.inexchange.se

 

1. E-fakturering via InExchange fakturaskrivare

InExchange fakturaskrivare är den rekommenderade standardlösningen för dig med ett affärssystem. InExchange Fakturaskrivare är ett skrivarprogram som hjälper er att konvertera de fakturor ni skapar i ert vanliga bokföringssystem till e-fakturor.

Såhär fungerar InExchange Fakturaskrivare

2. Webfaktura via InExchange web

Om ni inte har ett affärssystem som möjliggör elektronisk fakturering och/eller endast skickar ett fåtal fakturor om året kan ni enkelt registrera era fakturor kostnadsfritt på vår webbportal.

Kom igång med InExchange Web – Skapa faktura

3. E-faktura via vår IT-partner InExchange

Skickar ni en större mängd fakturor till Visma Software och har ett affärssystem som kan få ut en XML-fil? Då är en direktanslutning genom vår samarbetspartner InExchange det bästa alternativet.

 

Referens

Fakturor som skickas till oss ska alltid innehålla en referenskod. Är referenser felaktig kommer fakturan att stoppas. Beställaren ska uppge vilken referens ni ska ange.

Organisationsuppgifter

  • Org.nr: 556567-5906
  • VAT: SE556567590601
  • GLN: 7365565675906
Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen här.