Vanliga frågor

Du har kanske en del frågor om våra tjänster innan du blir kund? Här har vi sammanställt de allra vanligaste frågorna kring våra tjänster och avtal. Har du ytterligare funderingar är du alltid välkommen att kontakta kundservice med dina frågor. 
Om inköpstjänsten
Om avtalen 

Om inköpstjänsten

Hur kommer jag igång med tjänsten?
Välj först om du vill bli kund i Visma Basic »Visma Professional » eller Visma Premium ». När du registrerat dig som kund får du dina inloggningsuppgifter till inköpsportalen via mejl inom 1 arbetsdag. När du loggar in kan du enkelt börja aktivera de avtal som du är intresserad av. Vissa avtal behöver du få ett kundnummer från leverantören för att börja nyttja avtalet. Andra avtal kan du börja handla från direkt. All info finns i inköpsportalen när du loggar in. 

Har jag någon uppsägningstid?
Som kund i Visma Basic har du ingen uppsägningstid. Som kund i Visma Professional har du 3 månaders uppsägningsstid. Uppsägningen måste vara oss tillhanda tre månader innan fakturamånad.

Behöver jag köpa en viss mängd för att få tillgång till avtalen?
Nej, det är en av fördelarna med att bli kund hos oss. Du behöver inte handla för en viss summa utan du får tillgång till våra starka avtal från första dagen du blir kund.

Får jag fakturorna från er eller från varje enskild leverantör?
Som kund hos oss får du fakturan från varje enskild leverantör. 

Om avtalen 

Får jag ett kort eller kundnummer att använda hos alla leverantörer?
När du blir kund hos oss aktiverar du de avtal du är intresserad av. Hos vissa leverantörer får du specifika kundnummer som du använder för att nyttja avtalen, hos andra leverantörer finns avtalskoder som du använder. 

Har ni färdigförhandlade avtal på Vismas egna tjänster?
Vi förhandlar avtal med våra systerbolag precis som vi förhandlar med andra leverantörer. I dagsläget har vi avtal med Visma Collectors. 

Hur lång tid tar det för mig att få kundnummer hos olika leverantörer, till exempel DHL?
Vanligtvis tar det 2-4 arbetsdagar innan du får ditt kundnummer hos våra leverantörer. Hos DHL och våra leverantörer inom drivmedel tar det upp till 10 arbetsdagar.  

Kan jag få se priser på avtalet med DHL?
Kontakta oss på 010 141 2931 eller info@vismaadvantage.se för att få prisexempel hos DHL.

Aktiveras alla avtalen direkt när jag blir kund?
Vi vill att du själv ska få möjlighet att välja vilka avtal du vill använda. Därför har vi inte aktiverat några avtal åt dig i förväg.