Visma Commerce

Nordens största leverantör av inköps-, upphandlings- och anbudstjänster.

 

Upphandlare, inköpare & beställare.

Webbaserade lösningar som täcker in hela upphandlings- och inköpsprocessen. Från behov till betalning - för både privat och offentlig sektor. 

Leverantörer

För företag som vill hitta och vinna offentliga upphandlingar erbjuder vi både verktygen och kunskapen.

Från marknadsanalys och bevakning av upphandlingar till utbildningar.

Från behov till betalning

Vårt erbjudande till inköpande organisationer täcker in hela värdekedjan från behov till betalning.

Vi har över 700 kunder i både privat och offentlig sektor och över 10 000 leverantörer som bevakar upphandlingar via våra tjänster.

Alla våra produkter är moln/Saas-lösningar och har flexibilitet för att passa såväl stora som lite mindre organisationers behov. Vi hjälper er även med implementering samt projektledning, konsulttjänster och utbildningar.

Låter detta intressant?

Kontakta oss eller ring Stefan Norr direkt på telefon 010 - 14 13 330

Stefan Norr small

Spendanalys

En viktig grundpelare för att lyckas med både inköps- och upphandlingsarbetet är att se på historiken. En spendanalys syftar till att förstå inköps- och leverantörsmönster samt hur det fördelar sig över olika inköpsområden och kategorier. 

Vet man vad som köps, för hur mycket, från vem och av vem samt på vilket sätt, kan man väldigt ofta identifiera förbättrings- möjligheter och potential för besparingar.

Läs mer om spendanalys

Upphandling – Visma TendSign

Visma TendSign är idag Sveriges mest använda upphandlingssystem och effektiviserar processen både för upphandlare och anbudsgivare. Verktyget är flexibelt och finns i olika nivåer vilket gör att det passar väl för de flesta organisationer som upphandlar enligt LOU.

Det ger kontroll på processen, effektiviserar arbetet och ger goda möjligheter till samarbete, både internt och med externa parter.

Läs mer om Visma TendSign

Visma TendSign
Upphandling och inköp

Direktupphandling

Vår enkla webbaserade lösning för direktupphandling ger möjlighet att låta alla som behöver direktupphandla göra detta enkelt, samtidigt som ni samlar hela organisationens direktupphandlingar på ett ställe. Det ger er även möjlighet att undvika otillåtna direktupphandlingar genom att automatiskt söka efter avtal inom det område som upphandlingen rör.

Läs mer om Direktupphandling

Avtalshantering

Visma TendSign Avtalskatalog samlar alla era avtal, underlättar spridningen av dem och därmed också avtalstroheten. Många parametrar är sökbara för att lätt kunna hitta ansvarig person, leverantör, eller helt egna fält. Självklart finns också en påminnelsefunktion så att du aldrig missar ett avtal som håller på att löpa ut.

Läs mer om Avtalshantering

Avtalshantering med Visma TendSign

Avtalsuppföljning

Visma Avtalsuppföljning "Contract Lifecycle Management" hjälper er att följa upp era tecknade avtal genom att skapa uppföljningsplaner med återkommande uppgifter, registrering och uppföljning av nyckeltal och möjlighet att logga åtgärder och händelser på era avtal. Systemet stödjer kategoristyrt arbete och återanvänder de uppgifter som ni redan har skapat i Visma TendSign.

Läs mer om Visma Avtalsuppföljning

 

Inköp / Beställning

För att verkligen få ut full effekt av inköpsarbetet så är ett beställningssystem en nödvändighet. Det eliminerar risken för felköp, stärker avtalstroheten och ger er full kontroll över alla organisationens inköp. Genom elektroniska beställningar med förattest kan kostnaderna för indirekt material sänkas mellan 5-20% samtidigt som mycket tid frigörs. Vi har idag över 10 000 leverantörer anslutna till lösningen, vilket är en nyckelfaktor för att lyckas fullt ut. Om fakturahantering också ingår i lösningen automatiserar du dessutom hanteringen upp till 60%.

Läs mer om Visma Proceedo

Inköp och beställning med Visma Proceedo
Effektiv fakturahantering mde Visma Proceedo e-faktura

Fakturahantering

De flesta har idag insett att fakturahantering är en process som väldigt naturligt hör till inköpsflödet. Därför vill man också ha en lösning för fakturahantering som hänger ihop med ett beställningssystem och är integrerat mot ekonomisystemet. Vissa av våra kunder har lyckats automatisera så mycket som 60% av all fakturahantering vilket spar enormt mycket tid till annat.

En annan positiv trend är att våra kunder ständigt ökar sin andel e-faktura – idag är det över 55% i genomsnitt.

Läs mer om Fakturahantering

Digitala kvitton

Automatiserad kvittohantering sparar tid, pengar och miljö. Genom att betala med ett företagskort går kvittot via Kwicks lösning direkt in i er e-fakturalösning och kopplas automatiskt till rätt transaktion på fakturan vilket medför:

  • Nöjda medarbetare som slipper papperstrassel
  • Lägre hanteringskostnader
  • Digital arkivering av kvitton
  • Komplett bokföringsunderlag, färre borttappade kvitton
  • Bättre data och stöd för att fatta smartare inköpsbeslut

Läs mer om Digitala kvitton

Stefan Norr

 

Låter detta intressant?

Kontakta oss via formuläret eller ring Stefan Norr direkt på telefon 010 14 13 330

 

Du är i gott sällskap.

DNB Lunds Universitet Växsjö
Fazer Nordea