Tillbaka till huvudmeny

God sömn, någon?

Det finns många fina ord om vad vi vill uppnå för att sälja mer och få nöjda kunder. Feedbacken vi får är personliga upplevelser och lättnad. Produkter, system och lösningar i all ära. Men ytterst verkar våra kunder, liksom vi, vilja leverera bättre prestationer och samtidigt må bra.

Det viktigaste är i slutänden är att kunderna är nöjda kunder

Det är ju inte så att det saknas fina ord om vad vi vill uppnå för att sälja mer och få nöjda kunder. Vi vänder och vrider på formuleringar och svänger oss gärna med ord som kundnytta, moln-lösning, effektivitet och olika ekonomiska termer för att visa vilka besparingar som kan göras genom investeringar i någon av alla våra lösningar.

Och det är ju viktigt och bra. På sitt sätt. Ändå lämnar mig inte tanken att det är något annat som faktiskt betyder mer. Går igenom lite av den feedback från kunder som vi löpande får in. Några färska exempel:

”Tack för hjälpen Visma. Nu har jag koll och förstår! Nu kan jag sova gott om natten.”

”I dag har vi äntligen löst hur vi stämmer av betalningar, läst in SIE-filer och löner. En massa smågrejer – som har varit viktiga för oss – en helt ny värld har öppnats. Detta blir den bästa helgen detta år– nu känns det som vi kommer att lyckas!”

”Tack för att vi fick hjälp av en lyhörd konsult som har känsla för att inte få oss att känna oss som idioter när vi ställer frågor eller gör fel!”

Personliga upplevelser och lättnad. Inte ett ord om produkt, besparingar eller effektivitet. Produkter, system och lösningar i all ära. Men ytterst verkar våra kunder vara precis som vi. Människor som vill leverera bättre prestationer och samtidigt må bra.

Den stora vinsten ligger i att veta vad vi gör. Att veta hur. Att veta varför och få koll. Och inte minst – sova gott om natten. God sömn, någon?

Det är väl när vi vet vad, hur och varför som begrepp som automatisering och effektivisering blir mer än just bara ett begrepp företag svänger sig med. Vår guide beskriver vinsterna med en elektronisk ekonomiadministration. Det frigör tid och resurser så du kan ägna tiden åt allt det där andra…

Hämta guiden

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.