Tillbaka till huvudmeny

En utmärkt kombo av budget och analys, planering och styrning

Budget. Oavsett bransch och storlek på företaget är budgeteringsprocessen en springande punkt, både tidsmässigt och lönsamhetsmässigt. För att skapa lönsamhet och nå framgång i en verksamhet krävs struktur och projektplanering. Idag finns möjlighet att göra analyser med realtidsdata under projektet och uppföljning efter avslutat projekt. Trots detta möter jag ibland företag som inte riktigt fått ihop processen budget-analys-styrning på ett effektivt sätt.

Budget och analys. Bild: Freepik
Designed by Freepik

Jag gissar att flera känner igen sig i känslan av att tid är en bristvara och att de bästa verktygen är de flexibla verktygen, som både är enkla och tydliga, och som har stöd för flera delar i en och samma lösning.

Med ett flexibelt verktyg för budget och analys, kan du arbeta med personalbudget, resursplanering, resultatbudget på kontonivå eller om du lägger en nedbruten specialbudget. Behörighetsstyrning är smidigt för du ser det du behöver och får det stöd som avser ditt budgetarbete, och det spelar ingen roll om du arbetar centralt eller ute i verksamheten. En bra överblickmöjlighet i lösningen gör att du kan överblicka vilken status olika delar har, granska och enkelt kommunicera med medarbetare och kollegor via chatt och mail. Och allra bäst är det väl med en plattformsoberoende lösning? Då kan du enkelt ansluta via dator eller din smarta telefon oavsett om du är på kontoret, hemma eller på språng.

Med bra verktyg som är passar era behov kan ni fokusera på det som skapar mest lönsamhet för verksamheten, oavsett om du jobbar på ett hotell, inom privat eller offentlig verksamhet, globalt och eller lokalt.

Genom att effektivisera er administration sparar ni tid och kan lägga resurserna på företags framgång. Jag tror att ett steg i processen är att minska antalet manuella steg och pappershantering. Vill du läsa mer? Då skulle jag vilja tips om vår guide som tar upp 6 steg för en effektivare vardag utan papper.

Hämta guiden

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.